2021 is een jaar van transformatie en terugkeer naar de roots. Lokaal design shoppen is in 2021 niet alleen een trend maar een gewoonte, net als tweedehands. Lifestyleplatform Marieclaire.be zetten de vijf interieurtrends op een rijtje.
1. Kastanjebruin
De trendkleur van 2021 is zonder twijfel kastanjebruin, volgens sommigen ook wel het nieuwe zwart. Bruine tonen passen overal bij en halen bovendien ook het beste naar boven uit andere kleuren. Natuurtinten doen het goed in verschillen materialen en texturen en zijn dit jaar in alle categorieën terug te vinden. Samen met bruin beleeft ook broertje beige dit jaar een heuse revival.
2. Modern craft
De ‘modern craft’-interieurtrend belichaamt de huidige tijdsgeest als geen ander en draagt eenvoud hoog in het vaandel. Onbewerkte materialen en moderne lijnen smelten samen tot objecten met een artisanale touch. Het resultaat is ruw maar klassevol. ‘Modern craft’-objecten brengen impliciet karakter in elke ruimte waar ze hun plaats vinden.
Bekijk hier de andere drie trends.
Abonneren
Vacatures
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Dit zijn volgens Marie Claire de interieurtrends die je in 2021 in huis wil halen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2021-02-26 'Zet producten en hele collecties online binnen een paar minuten!'
- 2021-02-26 Oprichter Castelijn Meubelindustrie overleden
- 2021-02-26 Maison du Monde, Dovy, X20 en Facq grootste stijgers op basis van vloeroppervlakte
- 2021-02-26 Afname aantal projecten geeft bouwers even lucht
- 2021-02-26 Nog 19 dagen tot opening Rivièra Maison store 2.0
- 2021-02-26 ‘Uitstel betaling coronasteun 2020 onacceptabel’
- 2021-02-26 Ikea houdt de winkeldeuren dicht
- 2021-02-26 Brachot investeert 21 miljoen in toekomst
- 2021-02-26 Ongekende omzetdalingen woninginrichting
- 2021-02-26 Nieuwe agent Leoxx voor België en Luxemburg
- 2021-02-25 GLUE maakt zich op voor tweede editie met nieuwe founding partners
- 2021-02-25 Inspiratie over hoe je er voor de klant (en jezelf) toch een coronaproof feestje van kan maken
- 2021-02-25 'Wordt winkelen via click & collect een blijvertje? Waarschijnlijk niet'
- 2021-02-25 Deli Home bouwt CanDo experience area
- 2021-02-25 'Meeste ondernemers halen niet meer dan 30% van hun oorspronkelijke omzet'
- 2021-02-25 'Eén klant heeft 9.000 m2 tot zijn beschikking'
- 2021-02-24 'Voor retailers met kleinere winkel een mooi begin, voor grotere zaken is het niet werkbaar'
- 2021-02-24 Colijn IT blij met keuze van Label51
- 2021-02-24 'Van mislukte tas tot feel good ervaring'
- 2021-02-24 Voorjaarscollectie IKEA brengt natuur in huis