CaveTown richt zich op meubels met een industrieel karakter

"We willen geen standaard woonwinkel worden"

In 2016 is An vanuit huis begonnen met het opzetten van zijn onderneming. Vijf jaar later is Cavetown uitgegroeid tot een woonwinkel met een eigen distributiecentrum met ruim 5000+ verschillende items. "Tijdens een bezoek aan de barbershop kwam ik op het idee om die vintage, authentieke interieurstijl ook voor de consumenten toegankelijk te maken. Vele accessoires, maar ook meubels waren in Nederland destijds alleen te koop op tweedehands marktplaatsen. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan Chesterfield banken, industriële fabriekslampen, nostalgische emaille borden en unieke bieropeners. Als hobby ben ik toen begonnen met de webshop Cavetown en vond ik het met name leuk om te verkennen welke producten beschikbaar waren binnen deze stijl.” 



Inmiddels is Cavetown niet meer de woonwinkel zoals ze zijn gestart. "Wij zijn met het doel begonnen om een winkel te worden met diverse producten voor een Mancave. Momenteel zijn we bekend als woonwinkel welke zich voornamelijk richt op meubels met een industrieel karakter. Op deze manier willen wij zowel de heren als dames helpen aan een uniek interieur."

"Naast het industriële verkopen wij ook wat meer modern meubilair. Denk hierbij aan fluwelen stoelen en eigentijdse verlichting. Maar we blijven bij onze basis, het industriële. Zoals leren eetkamerstoelen, mango houten tafels en industriële kasten in combinatie met een stalen frame."



"Veel van onze producten zijn afkomstig uit India en Indonesië. Hier zijn fabrieken gevestigd waar de meubels, veelal met de hand worden gemaakt. Wij proberen altijd een ruime voorraad aan te leggen zodat we een zo kort mogelijke levertijd kunnen aanbieden aan onze klanten. Jaarlijks worden er 60+ zeecontainers verscheept uit deze landen. Naast de producten die wij bij onze relaties inkopen hebben wij ook een eigen meubelmerk. Dit staat nog in de kinderschoenen maar neemt steeds meer vorm aan."

Uitbreiden
"Komende jaren willen wij ons nog meer gaan richten op het uitbreiden van onze winkel. Het idee is om een beleving te gaan creëren zowel online als offline die de sfeer ademt van onze waarden. Shoppen voor meubels mag bij ons best gezien worden als een dagje uit. We willen niet gezien worden als de standaard woonwinkel.” Met genoemde punten wilt Cavetown zich gaan onderscheiden van andere woonwinkels. 

Meer informatie:
CaveTown
www.cavetown.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven