Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Visualisatiespecialist Bukkoo over de interieurbranche:

"Er wordt relatief weinig gebruik gemaakt van hoogwaardige visualisatietechnieken"

De interieurbranche is een combinatie van webshops, winkels en locaties voor inspiratie en advies. Het verhaal van de vaak duur opgeleide verkopers speelt een belangrijke rol de klanten te overtuigen over te gaan tot aankoop van de aangeboden producten. Maar is verhalen vertellen nu echt de belangrijkste factor wanneer bijna 88% van de mensen ‘beelddenker’ zijn? Mensen onthouden immers ongeveer 67% van wat ze zien en slechts zo’n 16% van wat ze horen.

Bukkoo is gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven die al dan niet een eigen ontwerp- of ontwikkelafdeling hebben.

Voor je brein is er geen verschil tussen een denkbeeld en realiteit. Het zijn je gedachten die je het verschil laten voelen en je emoties beïnvloeden. Uit onderzoek van Alan Richardson blijkt dat dezelfde hersengebieden geactiveerd worden wanneer je een situatie visualiseert als wanneer je het in de werkelijk ziet. Fotorealistische visualisaties spelen dan ook enorm grote rol in het beslissingsproces. 3D artist impressions vormen de meest krachtige methode om complexe informatie eenvoudig op begrijpelijke manier over te brengen. Dit geldt zowel voor gepersonaliseerde interieur visualisaties voor een (interieur-)architecten als complete bouwprojecten voor projectontwikkelaars. Door fotorealistisch te visualiseren kan er sneller ingespeeld worden op en voldaan aan de uiteenlopende verwachtingspatronen van klanten, leveranciers of producenten. Alle neuzen staan nu veel sneller dezelfde kant op.

Professioneel en fotorealistisch visualiseren van persoonlijke of zakelijke situaties heeft directe invloed op de beslissing tot aankoop. Het gevoel van een product is erg belangrijk maar de vraag is en blijft: Hoe ziet het er in mijn eigen leefomgeving uit?

''Ook bij Bukkoo hebben we ervaren dat verwachtingen, ofwel de fantasie, van onze klanten niet altijd overeenkomen met de realiteit,'' vertelt Stefan Bukkems van Bukkoo. ''Om deze miscommunicatie te voorkomen kreeg het visualiseren en animeren van onze ontwerpen hoge prioriteit.''

''Tijdens onze acquisities ontdekten we dat er in de interieurbranche relatief weinig gebruik gemaakt wordt van hoogwaardige visualisatie technieken. Verkoop vindt hoofdzakelijk mondeling plaats. Begrijpelijk aangezien iedereen datgene doet waar men goed in is of bekend mee is. Wij bieden een ‘creatieve toolbox’ aan die bedrijven daar waar gewenst kan inzetten. Of het nu gaat over het ondersteunen in de vorm van een creatieve brainstormsessie, het volledig uittekenen en visualiseren van een idee/visie of het uitwerken van een 3D werkbestand naar een fotorealistische visualisatie. Klant is koning!''

De volledige kracht van visualiseren komt het meest tot zijn recht in de combinatie tussen 3D werk-, fotorealistische- en nabewerking programma’s. ''Met onze ‘toolbox’ bieden wij het verlengstuk dat niet iedere onderneming vast in huis heeft of wil hebben. De kracht zit hem in het samenwerken!''

Meer informatie:
Bukkoo
stefan@bukkoo.com 
www.bukkoo.com