Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Commercieel directeur Froukje van Osch van Arte Groep:

"We blijven onverminderd doorgaan met het creëren van een meer duurzame productieketen"

Ondanks het coronavirus is keukenbladenproducent Arte afgelopen jaar verder gegroeid. "We hopen dit te mogen doorzetten in het nieuwe jaar. We investeren in twee nieuwe zaagmachines en een waterjet om in te spelen op de toenemende vraag naar bepaalde materialen zoals Dekton, Neolith en keramiek", vertelt Froukje van Osch, commercieel directeur bij het Helmondse bedrijf.


Oprichter van Arte Groep Hugo van Osch met rechts zijn dochter Froukje van Osch en links Niels van den Beucken.

Hoe blikken jullie terug op 2020?
"We kijken terug op een bewogen jaar. Een jaar dat voor iedereen, zowel zakelijk als privé, anders is gelopen dan verwacht. We hebben er alles aan gedaan om onze medewerkers en omgeving zo gezond mogelijk te houden. Met de maatregelen die we hebben genomen en het toenemend aantal keukenverkopen was dit een uitdaging. Toch kunnen we positief terugkijken op het jaar."

Wat zijn hoogtepunten geweest?
"Afgelopen jaar stond voor ons in het teken van het 25-jarig jubileum van Arte. We wilden dit groots vieren maar hebben door corona gezocht naar alternatieven. Om iedereen te bedanken voor het vertrouwen in Arte de afgelopen jaren hebben we door een lokale brouwerij jubileumbier laten brouwen. Op deze manier hebben we - op afstand - kunnen proosten met onze medewerkers, klanten en relaties."

Welke dieptepunten ervaren afgelopen jaar?
"Ongeveer 75% van het graniet dat wij inkopen komt uit India. Om een transparante waardeketen te creëren willen we betere omstandigheden in en rondom de granietgroeves. We werken samen met verschillende partijen om kinderen rondom de granietgroeves een kans te geven op een betere toekomst. Dit doen we door ouders te overtuigen van het belang van onderwijs.

De impact van corona op het projectgebied is groot. Door gebrek aan hygiëne, toegang tot zorg en de scholen die maanden gesloten zijn geweest, zijn de omstandigheden in het gebied niet goed. Gezinnen hebben weinig te eten en het thuisonderwijs dat wordt gegeven werkt niet altijd even makkelijk omdat niet iedereen een televisie heeft. Dit zijn schrijnende omstandigheden, daarom hebben we als Arte bekeken hoe we het gebied konden ondersteunen. We hebben een concrete actie opgezet om de gezinnen te helpen. Met het opgehaalde bedrag hebben we de armste gezinnen kunnen voorzien van voedsel voor een paar maanden.

Ondanks dat dit voor Arte een dieptepunt was in 2020, hebben we ons ingespannen om de omstandigheden in en rondom de groeves – ook in coronatijd- te verbeteren. Hiermee blijven we in het nieuwe jaar doorgaan."


De productie van keukenbladen.

Wat zijn de verwachtingen voor 2021?
"Ondanks het coronavirus is Arte dit jaar verder gegroeid. We hopen dit te mogen doorzetten in het nieuwe jaar. We investeren in twee nieuwe zaagmachines en een waterjet om in te spelen op de toenemende vraag naar bepaalde materialen zoals Dekton, Neolith en keramiek.
We blijven onverminderd doorgaan met het creëren van een meer duurzame productieketen voor iedereen die bij het proces betrokken is, waarbij kwaliteit belangrijk blijft."

Meer informatie:
Arte Groep
Industrieterrein 9110
Maisdijk 4
5704 RM Helmond
+31 492 - 580500
info@artegroep.nl     
www.artegroep.nl