Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Desondanks leidt dit niet tot minder verkopen: ''meer kijken, dan kopen''

Woonwinkels lopen gewild kerstuitje mis

Nadat het eerste kerstdiner van eerste kerstdag er goed in zit, trekken Nederlanders er op Tweede Kerstdag vaak massaal op uit. En wel naar de woonwinkels- en boulevards, of naar de IKEA. Het zijn volgens NU.nl geliefde kerstuitjes.

''Anders dan op gewone winkeldagen merken we dat bezoekers op een dag als Tweede Kerstdag vooral uit zijn op gezelligheid en samenzijn. Ze maken bijvoorbeeld meer gebruik van ons restaurant dan op een willekeurige winkeldag", zegt een woordvoerder van IKEA tegen NU.nl.


FOTO: ANWB

"Het is historisch gezien altijd een drukke dag, maar het is vooral kijken en niet kopen. Het wordt gezien als een uitje", zegt een woordvoerder van Colliers, verantwoordelijk voor de grote woonboulevard Alexandrium in Rotterdam. "In plaats van in het bos te gaan wandelen, gaan mensen meubels kijken, zeker als het slecht weer is."

"Hopelijk is het volgend jaar weer een Tweede Kerstdag zoals we gewend zijn,'' aldus de IKEA woordvoerder tegen NU.nl. Omdat alles dat met het huis te maken heeft dit jaar zo gewild is, verwacht Woonmall Alexandrium ondanks de sluiting nu toch een topjaar. "We hebben tot dusver 10 procent minder bezoekers, maar 20 procent meer omzet."

Bron: NU.nl

 

Publicatiedatum: