Geberit heeft de internationaal geprezen Red Dot Award voor Brands & Communication Design in de wacht gesleept. De prijs is uitgereikt voor de nieuwe merkidentiteit, waaronder de strategische richting en uitbreiding van het bedrijfsmodel.
Met de intrede in de keramieksector ongeveer zes jaar geleden, breidde Geberit - tot dan toe vooral bekend bij vakmensen als een sterk merk in sanitairtechnologie – haar productportfolio uit en richtte zich daarmee op nieuwe markten en doelgroepen. Martin Baumüller, Head Division Marketing & Brands bij Geberit: "Daarbij combineren we technische knowhow achter de muur met expertise voor de muur en spreken we ook eindgebruikers aan met het merk. Dit komt tot uiting in onze nieuwe merkstrategie."
Knowhow Installed en Design Meets Function
Terwijl de beproefde claim Know-How Installed zich richt op bestaande B2B doelgroepen, zoals sanitairinstallateurs en loodgieters, is het doel van de nieuwe claim Design Meets Function interieurontwerpers, architecten, showrooms en eindgebruikers aan te spreken. Deze herpositionering was nodig na de intrede van Geberit in de keramieksector in 2015. Volgens de Red Dot Award-jury was de merkevolutie van B2B naar B2B2C, die Geberit de afgelopen jaren consequent heeft gevolgd, voorbeeldig. Naar hun mening is Geberit nu naast een technisch sanitairmerk, ook een publieksmerk.
Red Dot-jury
Met de uitbreiding van haar doelgroepen van B2B naar B2B2C richt Geberit zich op een combinatie van design en functionaliteit. Dit omvat een duidelijk onderscheid ten opzichte van concurrenten, dankzij esthetisch aantrekkelijke en tegelijkertijd ook functionele producten, die gericht zijn op de hedendaagse behoeften in de badkamer. Een bijzondere vermelding was er ook voor de consequent uitgebreide huisstijl, de merkconcepten en hun karakteristieken, die zijn vertaald in een solide DNA van het merk.
Het nieuwe B2B2C-merkimago wordt internationaal gebruikt op alle marketingniveaus, inclusief marketingcampagnes, showrooms, POS-materiaal, evenementen en beurzen. Het doel is om voor een uniforme, sterke identiteit te zorgen én om de leidende positie van het merk in de markten verder uit te bouwen.
Meer informatie:
Geberit
www.geberit.nl


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
- Faillissement vloerenbedrijf Anil Laminaat Outlet is vernietigd door rechtbank Haarlem
- Peter Gillis geeft tour door zijn indrukwekkende optrekje
- Rechtbank Almelo verklaart meubelwinkel in staat van faillissement
- "We gaan zwaar investeren in Nederland"
- 'Franken Keukens BV is failliet, maar eenmanszaak Warehouse gaat gewoon door'
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Geberit bekroond met Red Dot Award
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-31 Villeroy & Boch komt met nieuwe premium badkamercollectie
- 2023-03-29 Wandtoilet is ontworpen uit houtcomposiet
- 2023-03-29 Duik in de jaren '40 met Devon&Devon badkuipen
- 2023-03-27 Comeback ISH goed voor 154.000 bezoekers uit 54 landen
- 2023-03-27 GROHE introduceert GROHE SPA
- 2023-03-23 Nieuwe ronde en ovale verlichte spiegels Geberit
- 2023-03-17 Caesarstone en GROHE SPA werken samen aan badkamercollectie
- 2023-03-16 GROHE introduceert de kleur mat zwart binnen het QuickFix assortiment
- 2023-03-15 'Wastafelblad met wasbak van het hetzelfde materiaal dat samen één geheel wordt'
- 2023-03-14 hansgrohe lanceert 'allesomvattende badkamer'
- 2023-03-14 Duravit lanceert breed productportfolio op ISH
- 2023-03-14 "Het pand past bij de ambities die we voor de komende jaren hebben”
- 2023-03-10 Spadon en JEE-O bundelen de krachten
- 2023-03-07 Winactie Villeroy & Boch voor zakelijke klanten
- 2023-03-06 Sanitairspecialist leed verlies van bijna € 3 mln
- 2023-03-03 Badkamerkleuren van 2023 zijn vooral rustgevend 'maar ook heerlijk speels...'
- 2023-03-03 Villeroy & Boch start jubileumjaar op de ISH
- 2023-03-02 H&R Badmeubelen lanceert tal van noviteiten
- 2023-03-02 Sanidrõme van Grinsven viert het feest mee
- 2023-03-02 X²O Badkamers opent 48e showroom in Zwolle