Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Geberit bekroond met Red Dot Award

Geberit heeft de internationaal geprezen Red Dot Award voor Brands & Communication Design in de wacht gesleept. De prijs is uitgereikt voor de nieuwe merkidentiteit, waaronder de strategische richting en uitbreiding van het bedrijfsmodel.



Met de intrede in de keramieksector ongeveer zes jaar geleden, breidde Geberit - tot dan toe vooral bekend bij vakmensen als een sterk merk in sanitairtechnologie – haar productportfolio uit en richtte zich daarmee op nieuwe markten en doelgroepen. Martin Baumüller, Head Division Marketing & Brands bij Geberit: "Daarbij combineren we technische knowhow achter de muur met expertise voor de muur en spreken we ook eindgebruikers aan met het merk. Dit komt tot uiting in onze nieuwe merkstrategie."
 
Knowhow Installed en Design Meets Function 
Terwijl de beproefde claim Know-How Installed zich richt op bestaande B2B doelgroepen, zoals sanitairinstallateurs en loodgieters, is het doel van de nieuwe claim Design Meets Function interieurontwerpers, architecten, showrooms en eindgebruikers aan te spreken. Deze herpositionering was nodig na de intrede van Geberit in de keramieksector in 2015. Volgens de Red Dot Award-jury was de merkevolutie van B2B naar B2B2C, die Geberit de afgelopen jaren consequent heeft gevolgd, voorbeeldig. Naar hun mening is Geberit nu naast een technisch sanitairmerk, ook een publieksmerk.

 

Red Dot-jury
Met de uitbreiding van haar doelgroepen van B2B naar B2B2C richt Geberit zich op een combinatie van design en functionaliteit. Dit omvat een duidelijk onderscheid ten opzichte van concurrenten, dankzij esthetisch aantrekkelijke en tegelijkertijd ook functionele producten, die gericht zijn op de hedendaagse behoeften in de badkamer. Een bijzondere vermelding was er ook voor de consequent uitgebreide huisstijl, de merkconcepten en hun karakteristieken, die zijn vertaald in een solide DNA van het merk.
 
Het nieuwe B2B2C-merkimago wordt internationaal gebruikt op alle marketingniveaus, inclusief marketingcampagnes, showrooms, POS-materiaal, evenementen en beurzen. Het doel is om voor een uniforme, sterke identiteit te zorgen én om de leidende positie van het merk in de markten verder uit te bouwen.

Meer informatie:
Geberit
www.geberit.nl 

Publicatiedatum: