Harry Korthals en Ewout Kuiper: ''Rol van groothandel zal toenemen en de consument blijft veranderen''

Jong bedrijf Profurn blikt terug op een positief jaar met enkele scherpe randjes

'Professionals in Furniture'. Zo omschrijven eigenaren Harry Korthals en Ewout Kuiper zich van meubelgroothandel Profurn. Het ontstaan in 2018 komt voort uit passie voor ontwerp, productie en verkoop van meubelen die al vele jaren aanwezig is bij beide ondernemers. 

Ewout en Harry omschrijven het Zwijndrechtse bedrijf als een no-nonsense groothandel. Daarnaast wil het een betrouwbare partner zijn op het gebied van collectie, fotografie, automatisering en logistiek (bijvoorbeeld dropshipment). ''Kortom een toegevoegde waarde voor de huidige groothandel! Ook zijn wij eigentijds en vooruitstrevend met als doel het interieur van de consument mooier te maken met betaalbare producten.'' 

Links Harry Korthals met Ewout Kuiper in de showroom voor de zakelijke klant te Zwijndrecht. 

Profurn werkt vanuit de basis in de Europese meubelretail, waar de producten terug te vinden zijn bij zowel fysieke winkels als ook online retailers. ''De diversiteit in de collectie zorgt dat wij voor een brede groep afnemers zeer toegankelijk zijn. Zowel in de producten maar zeer zeker ook in het dagelijkse functioneren.''

Jong bedrijf
Profurn is amper twee jaar onderweg. ''Met onze onvoorwaardelijke ambitie en ondersteuning van ons team PROfessionals zullen wij onze stempel drukken in de internationale meubelbranche. Ons DNA kenmerkt zich door een persoonlijke aanpak, betrouwbaarheid, duidelijkheid, transparant en toegankelijkheid.'' 

De groothandel is momenteel actief in zes landen en levert de producten aan 80 tot 100 dealers. ''Een van onze USP's is dat we alles binnen vijf dagen kunnen leveren. We zijn snel en hebben alles op voorraad", vertelt Ewout in de gestylde showroom voor de B2B klant aan de Zoutverkopersstraat 5 in Zwijndrecht. Vanuit het logistiek centrum in Nederland worden klanten in heel Europa bediend. Door hier met de juiste partner te werken kunnen we de juiste slagen maken. ''Zo houden wij alle focus op de in- en verkoop van producten."



''Zoals je ziet leveren wij alle meubelen die bij de consument in de woonkamer te vinden zijn. De producten worden deels uit het verre oosten geïmporteerd, maar ondertussen ook vanuit diverse Europese landen. We werken nauw samen met de fabrikanten en hebben veel contact over onze collecties. Het is een voortdurend zoekproces welke leverancier het beste aansluit bij onze wensen.

Veranderende consument
Profurn ziet de consument ook veranderen de laatste jaren en probeert juist hierop in te spelen. Beschikbaarheid van onze collectie speelt een belangrijke rol. ''De consument wil sneller de producten in huis hebben en niet altijd meer drie maanden op een meubelstuk moeten wachten. Dit veranderende gedrag zie je niet alleen terug in Nederland maar zeer zeker ook in de andere Europese landen. We kunnen hierdoor ook een bredere markt bedienen en we zijn ook zeer actief daardoor op de Europese markt. Daarnaast is de aandacht van de consument op zijn interieur door de huidige periode enorm toegenomen. Op dit succes hebben wij ook meegelift, zoals veel ondernemers in de meubelbranche.'' 

Trends
''We zijn ons bewust van de trends en vernieuwingen in de huidige markt. Door onze hoge mate van flexibiliteit zijn wij in staat om ons aan te passen aan de continue veranderende markt. Met ons team van professionals bepalen wij mede de trend.''

Harry omschrijft Profurn als hip en eigentijds, maar wel met een eigen identiteit. ''We zoeken continu de balans tussen wat trendy is en wat de consument graag wilt. Momenteel is velours niet meer weg te denken in de interieurs en dit is uiteraard terug te zien in onze collectie. Daarnaast zien we dat ribstof weer hip wordt, naast de aardse tinten, en dat dit ook in onze collectie doorgevoerd gaat worden het komende jaar."

Ambitie
De ondernemers Ewout en Harry zijn ambitieus, groeien graag door en werken daarom dagelijks aan de volgende doelen:
- Het realiseren van een groothandel die in Europa toegevoegde waarde creëert. Niet zomaar een groothandel, maar een die vooruitstrevend handelt.
- Het bieden van actuele en trendy collecties aan de Europese retailers. De consument kan erop vertrouwen dat de bestaande en te verwachten trends in de collectie verwerkt zijn.
- Dit leidt naar het uiteindelijke doel om producten te bieden waarmee de consument in staat wordt gesteld om zijn huis te personaliseren en zijn woonplezier te vergroten.

Terugblik 2020
Voor elke ondernemer was 2020 een jaar dat vooraf niet ingecalculeerd was COVID-19. ''Het was een rollercoaster. Zo hebben wij ook hobbels gekend, zeker in het begin van het jaar. Het was spannend wat ging komen. Al met al blikken we tevreden en positief terug met enkele scherpe randjes. Wij hebben ook zeker geprofiteerd van het feit dat de consument weer meer prioriteit heeft gegeven aan de inrichting van zijn woning.''

Hoe het komende jaar eruit gaat zien is nog moeilijk te zeggen. ''Dynamisch en uitdagend wordt het zeker. Maar wij zijn er klaar voor! In onze optiek zal de rol van de groothandel verder toenemen om uiteindelijk de veranderende consument via onze afnemers uitstekend te kunnen bedienen. Het is onze taak om die consument juist naar onze afnemers te trekken met een eigentijdse collectie die snel beschikbaar is," besluiten Ewout en Harry. 

Meer informatie:
Profurn
Zoutverkopersstraat 5
3334 KJ Zwijndrecht
0031 (0) 78 – 2049100
info@profurn.nl
www.profurn.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven