Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Sietse Hoogstede van totaalleverancier woondecoratie:

Decostar ziet huisshows belangrijker worden en wil klanten ook in 2021 blijven verrassen

Al bijna 20 jaar timmert Decostar aan de weg. Onder leiding van de broers Hans en Klaas Mulderij is het merk met 8000 a 9000 artikelen (afhankelijk van het seizoen) uitgegroeid tot een totaalleverancier van woondecoratie. "We doen gewoon ons eigen ding", vat woordvoerder Sietse Hoogstede de bedrijfsfilosofie mooi samen. Bij Decostar voert de hands-on-mentaliteit de boventoon. Sietse maakt sinds 2013 deel uit van het team dat in Apeldoorn kantoor en showroom houdt. Hij stuurt daar de creatieve afdelingen van marketing en styling aan. 

Sietse Hoogstede en accountmanager Roelof Gorter poseren in de showroom van Decostar.

Het assortiment van de Apeldoornse importeur en groothandel in woonaccessoires en seizoensdecoratie is om door een ringetje te halen. Terwijl op de achtergrond Duitse klandizie in de prachtig ingerichte showroom inkopen doet, zetten we ons neer in het aangrenzende restaurant. "Klanten zijn hier vaak uren aanwezig, dan is het niet meer dan logisch dat ze ook een lunch aangeboden krijgen", zegt Sietse, die zich met hart en ziel verbonden weet met het bedrijf, dat ook nog een showroom heeft op Trade Mart Brussel.


Tandwielklokken zijn de trend dit jaar. Decostar speelt daar dan ook goed op in met een brede collectie van Countryfield.

"Elk artikel dat we in ons assortiment hebben is hier te zien", vervolgt de creatieveling. "We hebben zowel een basis- als een tweeseizoencollectie (met telkens zes thema's), zijn altijd actueel op basis van de continu roulerende voorjaars- en zomercollectie en najaars- en wintercollectie."

Een blik in de showroom vanaf de eerste etage.

"In het laatste decennia hebben we als Decostar een transformatie ondergaan. We zijn steeds volwassener geworden. Dat zie je terug in de collectie. We zijn meer en meer een totaalleverancier geworden van glas- en aardewerk, verlichting en zijde bloemen. Maar we verkopen ook tafels en stoelen en wanddecoratie", somt Sietse op. "Verder zijn we groot in klokken, waarbij we enerzijds ons huismerk Countryfield hebben en anderzijds leverancier zijn in Europa van Thomas Kent Clocks."

Alles in de showroom is gestyled op kleur en productprogramma.

Shop-in-shops
 
Decostar richt ook shop-in-shops in. Vele woonwinkels en tuincentra hebben er een, variërend van 40 tot zo'n 120m2. "We kunnen zelfs speciale kerstafdelingen plaatsen tot wel 1000m2. Als er straks iemand binnenloopt die ook een shop-in-shop wilt, dan kunnen we dat zo realiseren. We kunnen snel schakelen", geeft hij aan.

De interieurcollectie telt ook vele soorten velours stoelen en fauteuils.

Door de coronapandemie zijn alle beurzen afgelast en is de eigen showroom steeds belangrijker aan het worden. "Hier word je als klant totaal verzorgd, inclusief overnachting indien nodig. Sinds 2 december houden we een huisshow. De najaarscollectie 2021 is voor de voorverkoop, maar op het gebied van klokken, stoelen en lampen zijn we voorraadhoudend, dat is een groot voordeel. Met met internationale klanten uit landen als Spanje en Italië FaceTimen we. Dat videobellen werkt uitstekend. Verder is onze webshop het afgelopen jaar ook flink gegroeid. Hier is ons totale assortiment op te vinden en blijven we ook steeds bezig met verbetering van de online bestelmogelijkheden.  Wanneer er weer beurzen mogelijk zijn, of dat nou Christmasworld of TrendZ is, dan zijn we zeker aanwezig."

De Countryfield Silk Collection doet het erg goed.

Geurmerken
Op 3 december haalde Decostar de nieuwskolommen van Wonen360. Via dit nieuwsplatform maakte het bedrijf de overname bekend van vier geurlijnen van Sajovi BV uit Lelystad: Greenleaf, Ashleigh & Burwood, Vellutier en Village Candle. "Naast de snel wisselende en altijd actuele collecties in woondecoratie maken we als Decostar vooral het verschil met onze persoonlijke, betrouwbare en professionele werkwijze", liet Sietse eerder weten. "Daarnaast beschikken we over een efficiënt en betrouwbare logistiek systeem, gebaseerd op een volledig geautomatiseerd order entry systeem. Leveringen kunnen dankzij dit systeem ook snel bij de klant geleverd worden, dat ook voor de vier nieuw toegevoegde merken een groot voordeel is."

Kaarsen in alle geuren, kleuren en groottes.

Terugblik
Als Decostar blikt Sietse positief terug op het bijna voorbije jaar, dat voor een ieder een bijzonder en onzeker jaar is. "We hebben onze thema's en het assortiment goed neer kunnen zetten. Alle klanten kunnen voorzien van de gevraagde artikelen. We hadden wel wat last van vertragingen uit China, maar die zijn allemaal keurig opgelost. De komende tijd wordt het wel spannend wat het containervervoer betreft."

Het thema Into the Blue laat aan de verbeelding weinig over.

Voor 2021 staat een vernieuwing van de showroom op het programma. "Er gaat van alles gebeuren, maar dat is nog een verrassing! De reden is dat onze huisshows steeds belangrijker worden en we onze klanten willen blijven verrassen."


Zijden bloemen uit de Countryfield Silk Flowers Collection.

Meer informatie:
Decostar BV
Nagelpoelweg 35
7333 NZ Apeldoorn
+31 (0)55 540 30 24
info@decostar.nl
www.decostar.nl
www.countryfield.nl