Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pieter-Leen Burger van merkenhuis Prospectt

''Het strategisch de business spreiden over merken, branches en veel winkels bleek een gouden greep!''

"Waar we naar uitzien? Voor Prospectt is 2021 het jaar waarin we een definitieve keuze voor een locatie moeten maken. En dat is bijzonder lastig, want wat zegt 2020 nu eigenlijk over de toekomst en… wat betekent dat voor de grootte van het magazijn, de investeringen in het team, de investeringen in systemen? Dat zijn gave sessies die we, na alle drukte, in januari gaan voeren. Daarnaast kijk ik er naar uit mooie, nieuwe en bewust ontwikkelde merken te gaan brengen. Merken die verder kijken dan de marge, maar vanuit passie en een oprecht verhaal de wereld net weer even iets mooier willen maken", aldus Pieter-Leen Burger.

2020 was voor veel ondernemers een roerig jaar. Zo tegen het einde van het jaar, dat gedomineerd werd door de perikelen rond Covid-19, blikken we met een aantal personen uit de branche terug op het afgelopen jaar. Ook nemen we alvast een kijkje in 2021. Wat gaat ons het nieuwe jaar brengen? 

Die en andere vragen leggen we voor aan Pieter-Leen Burger, eigenaar van merkenhuis Prospectt. 

Hoe blikken jullie terug op 2020? 
''Dit memorabele jaar begon voor ons goed. De stijgende lijn zette goed door tot maart en toen vielen we gedurende een maand even helemaal terug. Dat het zo snel weer zo goed voor ons zou gaan, had niemand verwacht. Het strategisch de business spreiden over merken, branches en veel winkels bleek een gouden greep.''


Pieter-Leen Burger.

Wat zijn hoogtepunten geweest? 
''Dat zijn er meerdere. Maar eigenlijk is 1 groot hoogtepunt wel de spirit die we binnen het team ervaren; echt door dik en dun. Keihard de schouders eronder gezet in maart en vervolgens ook 1000% commitment om de drukte die er vanaf mei is te kunnen managen. Het is eigenlijk het hele jaar al topsport en dan is een topteam het allerbelangrijkste.''

Misschien ook dieptepunten ervaren? 
''Ik ervaar niet snel een dieptepunt omdat we altijd aan het klimmen zijn. En natuurlijk is het af en toe even goed terug te kijken naar waar we vandaan komen en te realiseren hoeveel geluk we hebben dat we aan de goede kant van de economie zitten. Want als ik dan 1 dieptepunt mag benoemen van dit jaar, is dat wel dat de maatregelen Corona in te dammen zo oneerlijk verdeeld zijn en het echt pijn doet te zien dat zoveel (met name horeca-) ondernemers ten einde raad zijn.''

Wat zijn de verwachtingen voor 2021? 
''De branche waarin wij actief zijn zal blijven groeien, zolang we minder kunnen besteden aan de horeca en vakanties. De leveringen vanuit het Verre Oosten zullen onzeker blijven, dus de aandacht voor Europese productie zal toenemen. De markt zal langer vooruit moeten plannen want de productie binnen Europa is ook niet direct naar een oneindig nivo op te schalen. Dat gaat de partijen die toch flexibel blijven geen wind-eieren leggen. Komend jaar wordt ook het jaar waarin ‘de relatie’ nog belangrijker wordt. Na alle ‘eenzaamheid’ en het zelf uit moeten zoeken, denk ik dat ‘het samen doen’ de basis wordt van zakelijk succes.''

Meer informatie:
Prospectt
pieter@prospectt.nl 
www.prospectt.nl