Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marktleider sanitair en verwarming strijdt om titel Onderneming van het Jaar 2020

Van Marcke is een van de vier finalisten die strijden om de Belgische titel Onderneming van het Jaar 2020. Het bijna 100 jaar oude bedrijf is in 1929 opgericht, nadat de ondernemersdrang van de 18-jarige Raymond Van Marcke niet langer te stoppen was en hij de sanitaire groothandel Van Marcke oprichtte. Met dezelfde vastberaden passie staat sinds 2014 Caroline Van Marcke aan het roer. Van Marcke is intussen uitgegroeid tot marktleider in de verdeling van sanitair en verwarming in België en Luxemburg en internationale challenger in Frankrijk, Nederland, Zwitserland en de VS.



"We zijn heel trots dat onze inspanningen opgemerkt werden door het accountancy-en adviesbureau EY, BNP Parisbas Fortis en de financiële krant De Tijd. Het feit dat we genomineerd zijn is een fantastische erkenning van de weg die we zijn ingeslagen. Dat we kans maken op deze mooie titel hebben we te danken aan onze expertise, inzet en doorzettingsvermogen, in het bijzonder in deze uitdagende tijden", aldus Caroline Van Marcke, CEO. Het bedrijf telt ruim 1600 medewerkers.

Volgens de jury wil Van Marcke van elk huis een thuis maken en haar klanten ontzorgen en comfort bieden via duurzame oplossingen voor warmte en water. 'Om deze missie te realiseren, vormt innovatie de hoeksteen van de strategie: van vernieuwende distributiekanalen over innovatieve producten en inzetten op digitale transformatie tot de oprichting van haar eigen bank. De medewerkers, de Van Marcke’s, geloven in het delen en combineren van nieuwe kennis op verschillende gebieden en het samenwerken met open geest en creatieve spirit.
Zo transformeert Van Marcke zich van een klassieke box shifter naar een echte solution provider. In 2018 werd het gloednieuwe CO2-neutraal distributiecentrum EDC in gebruik genomen, de grootste investering ooit. Vorig jaar overschreed de groep de kaap van €500 mio omzet.

Het gekende zeepaardlogo staat voor vertrouwen en loyaliteit. In die 90 jaar is de groep trouw gebleven aan de waarden: passie - vertrouwen – samen - innovatie - zorgzaamheid.
Dit is wat de Van Marcke’s drijft en hen in staat stelt om hun ambitieuze doelstellingen te bereiken.'

De overige finalisten zijn een producent van beschermende verpakkingen (Abriso-Jiffy), de drankenproducent Konings, de aanbieder van industriële rekken Stow. Tijdens de show op dinsdag 8 december, die vanaf 17.30 uur live te volgen is op ondernemingvanhetjaar.be, komen we te weten wie Kinepolis opvolgt. De uitdagingen van de coronacrisis maken de award, meer dan andere jaren, tot een hoogmis van het ondernemerschap, schrijft De Tijd, die een interview had met Caroline Van Marcke. Haar bedrijf was vorig jaar goed voor een omzet van 505 miljoen euro.

Publicatiedatum: