Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Directeur Jan Elenbaas in gesprek met Philiep Caryn van COREtec:

"Als Decokay zijn we niet de goedkoopste, maar willen we wel de beste zijn"

"Ik denk dat veel collega's het met me eens zullen zijn, dat we dankzij deze coronaperiode kunnen spreken van een gezondere situatie en beter over de weken verdeelde orderportefeuille. Klanten moeten beseffen dat wanneer je een beroep doet op gespecialiseerde vakkennis, er op de uitvoering een bepaalde wachttijd zit. Voor keukens vindt men drie maanden normaal, voor woninginrichters gelden blijkbaar andere regels. In deze voor ons drukke coronatijd is daar gelukkig wel meer begrip voor ontstaan. Hopelijk blijft dat zo, evenals de goedgevulde agenda. Als Decokay Elenbaas Noom werken we met maatwerkproducten die door vaklieden verwerkt moeten worden, dat kost nou eenmaal tijd", vertelt directeur Jan Elenbaas (35) van het familiebedrijf Decokay Elenbaas Noom, dat in Midden-Zeeland drie vestigingen heeft.

Ooit gestart als de kleinste verf- en behangzaak van Nederland - in 1962 in Scherpenisse - is Decokay Elenbaas Noom anno 2020 een volwaardige woninginrichter met ruim opgezette en succesvolle winkels in Tholen, Goes en Vlissingen. Het heeft een breed assortiment en veel deskundigheid in huis.

Factoren
Succes voor woninginrichters hangt af van factoren als formule, winkel en een enthousiast team. Volgens Elenbaas zorgt de Decokayformule ervoor dat klanten zowel off- als online richting hun winkels worden gewezen. "Wanneer er dan een prachtige zaak staat en een enthousiast team met kennis en ervaring, dan is er succes dankzij verkoop."

Decokay Elenbaas Noom, dat aan een kleine 20 mannen en vrouwen werk biedt, heeft een breed aanbod in huis van verf, gordijnen, behang, vloerbedekking, buiten- en binnenzonwering, horren, kastenwanden, garagedeuren etc. Jan Elenbaas (35) is inmiddels de derde generatie en staat sinds 2006 in de familiezaak, waarin ook zijn ouders Lies en Pieja nog volop actief zijn. De volwaardige woninginrichtingsspecialist werkt alleen met A-producten die scherp in de markt worden gezet. "Folder-  en online-aanbiedingen geven ons richting de consument veel houvast. Ruimte om over de prijs te onderhandelen is er in principe niet. Dit zijn de aanbiedingen."

Eindconsumenten
In de Decokay-vestigingen zijn eindconsumenten veruit de grootste doelgroep. "Interieurstylisten zie je in onze zaken niet vaak, omdat we zelf alle kennis en kunde in huis hebben. Tel daarbij op dat onze werknemers ook de technische expertise in huis hebben, dan hoeft een consument geen interieurarchitect in de arm te nemen. Wij hebben alleen specialisten rondlopen, ook eigen stoffeerders."

"Onze expertise wordt ook gewaardeerd door de klant", vervolgt Jan, "ze verwachten tenslotte niet anders. Zijn ook graag bereid hiervoor te betalen. Gekscherend zeg ik altijd tegen ons team, dat ze zich ervan bewust moeten zijn dat de gemiddelde consument nog geen accuboormachine in huis heeft, dus wij zeker voor stoffering en montage een vergoeding mogen vragen."

"Wat veel klanten ook fijn vinden is dat na een aankoop de deur niet achter ze dichtgaat; service staat hoog in het vaandel. Als je zo te werk gaat, dan heb je het in 2040 ook nog druk. Ik hoop dat het ook voor collega's normaal wordt dat je een bepaalde vergoeding doorberekend voor het aanbieden van expertise. Als Decokay zijn we niet de goedkoopste, maar we willen wel de beste zijn. Daarmee onderscheiden we ons van de rest."

Directeur Jan Elenbaas van het familiebedrijf Decokay Elenbaas Noom, met rechts Philiep Caryn van COREtec.

COREtec
Afgelopen week kwam Philiep Caryn namens COREtec (USFloors) op werkbezoek in de Thoolse vestiging van Decokay. Wonen360 mocht daar bij zijn. Uit de gesprekken tussen Elenbaas en Caryn kwam duidelijk naar voren dat ze bij Elenbaas Noom blij zijn met de vloeren van COREtec. Jan Elenbaas: "Ze hebben een mooie productgroep. Gelijk al vanaf het begin heeft COREtec als merk een andere positie ingenomen. Het akoestische dempend effect (maximaal 10 decibel) was gelijk een prettig uitgangspunt, om dat met de consument te delen. Verder zijn we te spreken over de goede klikverbinding. Veel andere merken voldeden niet aan deze criteria. Daarnaast zijn we blij met het feit dat de gelegde COREtec-vloeren weinig tot geen klachten opleveren. Een iets hogere winstmarge zou overigens wel fijn zijn", gaf Elenbaas aan. 

Volgens Caryn timmert COREtec flink aan de weg. "In het afgelopen half jaar was het de meeste gezochte vloer op het gebied van pvc. Veder zijn we met onze 8 mm dikke vloeren uniek."

Volgens Elenbaas zijn alle marketingcampagnes die gevoerd worden prachtig en ook zeker nodig, maar kan er niets op tegen mond-op-mondreclame. "Als een van onze medewerkers een COREtec-vloer geheel naar wens van de klant heeft gelegd, dan wordt dat tegen buren, familie en vrienden verteld. Daar kan geen advertentie tegenop. Onze buitendienst is het visitekaartje."

Welke COREtec-vloeren worden het meest verkocht in Zeeland?
"Dat is de Naturals serie. Een stijlvolle vloer waarvan veel mensen weg zijn. Voor iemand die een kliksysteem wil, is COREtec de vloer die je hebben moet. Overigens hebben we hoge verwachtingen van de CERAtouch", zegt Jan Elenbaas tot besluit.

Meer informatie:
www.decokayelenbaasnoom.nl
www.coretecfloors.nl