Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meubelmerk heeft plannen haar wereldwijde imago te veranderen

B&B Italia stelt artistiek directeur aan

De Italiaanse architect Piero Lissoni is in dienst getreden als de nieuwe artistiek directeur van B&B Italia, nu het meubelmerk plannen heeft om haar wereldwijde imago te veranderen.

Na in de loop der jaren diverse ontwerpen voor B&B Italia te hebben gecreëerd, zal Lissoni nu verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van een visuele identiteit en ‘stijlcode’ voor het Italiaanse bedrijf, dat al 54 jaar bestaat.

Het nieuws komt een jaar na het vertrek van voorzitter Giorgio Busnelli, zoon van de overleden oprichter van B&B Italia, Piero Ambrosio Busnelli. Hiermee kwam een einde aan de band tussen de familie Busnelli en het merk. Lissoni treedt op een cruciaal moment aan omdat het bedrijf van plan is een nieuwe weg in te slaan.

“We zijn blij en trots Piero Lissoni binnen ons bedrijf te mogen verwerkomen en we kunnen niet wachten om samen met hem aan dit nieuwe en belangrijke hoofdstuk voor B&B Italia te beginnen,” aldus CEO Gilberto Negrini. “We hebben er het volste vertrouwen in dat Piero de waarden waar ons bedrijf al sinds 1966 voor staat uit zal weten te dragen, namelijk design, cultuur, innovatieve technologie en een moderne levensstijl.”

Samenwerking begon in 2017
Lissoni omschrijft zijn nieuwe baan als ‘een geweldig avontuur’. Hij is van plan om een strategie te ontwikkelen die het erfgoed van het merk respecteert maar waardoor het merk ook in te toekomst relevant zal kunnen blijven.

“Ik prijs mij gelukkig om deze nieuwe reis te kunnen maken binnen een bedrijf dat geschiedenis heeft geschreven op het gebied van Italiaans en internationaal design en altijd bijdetijds is gebleven,” zegt hij.

Een nieuw hoofdstuk voor B&B Italia
“B&B Italia is een integraal onderdeel en één van de pilaren van het model waar de wereld zo naar verlangt,” vervolgt Lissoni. “Een uniek systeem dat wordt gevormd door ondernemers die over de visie beschikken om vakmanschap, traditie, innovatie en samenwerking te combineren.”

“Ik hoop dat het pad dat we samen zijn ingeslagen ons zal leiden tot een bevestiging van dit erfgoed maar ook nieuwe mogelijkheden voor de toekomst zal scheppen.”

B&B Italia is onderdeel van de Design Holding groep, naast de verlichtingsmerken Flos en Louis Poulson. De groep werd in 2018 opgericht met steun van de private investeringsbedrijven Investindustrial en The Carlyle Group, en nam in 2019 voor het eerst als exposant deel aan de vakbeurs Salone del Mobile.

Evenals bij B&B Italia is er ook bij Flos sinds de oprichting van Design Holding sprake geweest van ingrijpende wijzigingen binnen de directie. Piero Gandini, de zoon van oprichter Sergio Gandini, trad na 22 jaar af als CEO van het bedrijf.

Sindsdien heeft Flos ook nieuwe creatieve ondersteuning binnengehaald. De architecten Fabio Calvi en Paolo Brambilla, die samen de studio Calvi Brambilla runnen, werden namelijk benoemd als ‘design curators’.

Bron: Dezeen

Publicatiedatum: