BCC gaat nog dit jaar starten met de verkoop van keukens. Er worden showrooms ingericht in een select aantal BCC winkels, waar op overzichtelijke wijze een uitgebreide keuze aan keukens wordt gepresenteerd. De eerste BCC Keuken opent haar showroom op 19 december 2020 in de BCC vestiging in Zoeterwoude. In 2021 wil BCC nog tenminste twee showrooms in Nederland openen.
Voor dit nieuwe concept heeft BCC Studio MFD benaderd. "Wij hebben een Pitch gedaan voor het team van BCC en zijn hier verkozen tot degene die een concept mocht ontwikkelen", laat Martijn Frank Dirks van Studio MFD weten. "Bij de pitch sprongen wij eruit omdat we een heel andere insteek hadden. Onder andere hadden we het idee om zeven verschillende stijlen onder het merk BCC Keuken te voeren. Hierbij moet je denken aan Landelijk, retro, natuurlijk etc. Bij elke stijl is er weer een aparte stalenbundel om het zover als mogelijk te zetten naar de hand van de klant."
Keukenhoek
"Ons advies was ook om de keukens niet af te schermen van de andere afdelingen. Juist door de keukenhoek een open geheel te laten blijft de relatie met de apparatuur bestaan. De BCC-klant weet wat ze willen maar zien toch ook graag meerdere opties. Daarom is openheid belangrijk."
Totaaloplossing
Algemeen Directeur van BCC in een eerste toelichting. “De deskundigheid die wij bieden voor de aankoop van apparatuur is uniek in de keukenmarkt. Daarbij heeft BCC altijd een oplossing in huis. Ons aanbod beperkt zich straks niet langer tot alleen elektronica, huishoudelijke apparaten en accessoires. Bij BCC Keukens kun je straks samen met een verkoper je eigen 3D keuken op maat in 30 minuten samenstellen. En dat alles met een transparante prijsstelling en -opbouw van de offerte die makkelijk is te vergelijken. Je weet bijvoorbeeld bij ons straks precies wat de apparatuur netto kost en wat de meer- of minderprijs is als je kiest voor een andere keukenstijl. Dat is echt uniek in de markt. En in combinatie met de deskundigheid en service die klanten van BCC gewend zijn, laten we zien dat we met deze stap alles onder één dak hebben. Kortom totaaloplossingen voor het woondomein bieden.”
Als omni-channel retailer wil BCC vernieuwing in de keukenmarkt brengen. Waar BCC zich heeft ontwikkeld tot een retailer die klanten zowel online als offline helpt, is de keukenmarkt nog erg veel gericht op de fysieke winkel. “Vanuit onze omni-channel kracht kunnen we de BCC klant nog breder bedienen”, aldus Bramer.
Ervaren partners
BCC heeft hiervoor een aparte werkmaatschappij opgericht die zich specialiseert in keukens, en gaat voor deze stap de samenwerking aan met ervaren partners uit de keukenmarkt. BCC Keukens regelt voor klanten alle zaken, van aankoop tot en met het monteren. De combinatie van keukenervaring enerzijds en elektronica-ervaring in een omni-channel wereld anderzijds, leidt tot een unieke partnership, aldus de BCC topman die met het nieuwe concept de keukenklant een unieke nieuwe propositie denkt te kunnen aanbieden.
“BCC heeft in 2019 de nieuwe pay off Altijd een oplossing in huis gelanceerd. Als onderdeel hiervan ontwikkelt BCC continu oplossingen en services voor klanten die het leven thuis leuker, makkelijker en slimmer maken”, aldus Herman Bramer die zich nu al verheugt op de entree op de keukenmarkt. “Het aanbieden van keukens is voor ons strategisch een logische stap die mooi aansluit op de vragen waarmee onze klanten bij ons komen. We verheugen ons erop om het deskundige advies waar wij voor staan nu uit te breiden naar keukens en alle oplossingen waaruit onze klanten op hun beurt kunnen kiezen. Daar willen het verschil gaan maken.”
Meer informatie:
BCC
www.bcc.nl