Cyberaanval treft systeem van Headlam Group

Headlam Group Plc, groothandel in raamdecoratie en vloerbekleding, is slachtoffer geworden van een cyberaanval. Dat meldt het bedrijf in een nieuwsupdate op hun site. Bij de aanval werden verschillende backofficesystemen platgelegd, zowel in de UK als in Nederland. Het bedrijf heeft een onderzoek gestart om de oorzaak en de impact hiervan boven water te halen. Dit is te lezen op de site van de Headlam Group.



Op zondag 15 november deed het bedrijf de ontdekking van de cyberaanval. Het operationele ERP-systeem van het bedrijf, dat klant- en leveranciersinformatie bevat, is niet geopend. Na het voorval is er een minimale impact geweest op de activiteiten en heeft het bedrijf ononderbroken hun dienstverlening aan de klanten kunnen doorvoeren. Het e-mailsysteem was ook getroffen, deze is inmiddels hersteld. "Doordat het in het weekend was gebeurd kwamen we er pas op maandagmorgen achter. We hebben snel kunnen schakelen met back-up mailadressen om zo toch de klanten van dienst te zijn", aldus Sagitta Tobe van de marketing bij Headlam. "Onze klanten zijn hierover zo snel mogelijk geïnformeerd, ook dat het weer opgelost is."

Nadat bij Headlam bekend werd dat het daadwerkelijk om een cyberaanval ging hebben ze direct stappen ondernomen. Ze hebben een onafhankelijke forensische IT-specialist ingeschakeld om onderzoek te doen naar de oorzaak. Het onderzoek is nog gaande en er komt steeds meer duidelijkheid. Inmiddels is bekend dat er een kleine hoeveelheid gegevens is uitgelekt. Hier gaat het volgens het bedrijf niet om gegevens van leveranciers. Het is nog niet duidelijk of het doel van de aanval was om persoonsgegevens vrij te krijgen en te misbruiken.

Meer informatie:
Headlam
www.headlam.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven