Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gitty Gommers, Vice President Marketing van vloerenmerk Aspecta:

"Het is nu het moment om door te ontwikkelen als de rest stil blijft staan"

Aspecta BV, dat eigentijdse, luxe vinylvloeren produceert en onder het Amerikaanse moederbedrijf HMTX valt, geeft in deze coronaperiode vol gas. "Ons beleid is om juist nu te investeren. Niet alleen om de concurrentie voor te blijven, maar ook omdat het nodig is. Het is nu het moment om door te ontwikkelen als de rest stil blijft staan. We willen doorpakken en -groeien", laat een ambitieuze Gitty Gommers weten.
Zij is Vice President Marketing van het vloerenmerk Aspecta, dat kantoor houdt in Oud-Gastel en in amper zes jaar tijd wereldwijd tot de top 3 van grootste bedrijven in vinylvloeren behoort.

Gitty Gommers is Vice President Marketing van Aspecta.

Het van oorsprong Amerikaanse vloerenbedrijf heeft onder meer twee fabrieken in China en in Nederland een magazijn in Beringen (bij Venlo). Directeur is Marcel Kies. Hij is meer dan 35 jaar actief in de vloerenbranche. Aspecta, dat in 42 landen op vijf continenten actief is, brengt in het premium segment een uitgebreide range aan producten van uitzonderlijke kwaliteit. In Nederland worden de vloeren door Viehoff gedistribueerd, een groothandel voor de woninginrichting, projectinrichting en de parketteur. 

Flinke klap
"Wereldwijd gezien kregen we aan het begin van de coronacrisis een flinke klap in landen als Italië en Spanje", blikt Gitty op het afgelopen jaar terug. "Elk land heeft zo zijn eigen wetten en regels. Sommige gingen zelfs helemaal op slot. Daar heb je als wereldwijd gevestigd bedrijf mee te dealen. Je bent dan minder flexibel, maar op het gebied van voorraad hebben we nooit problemen gehad of nee hoeven te verkopen. We weten uit ervaring wat een Chinees nieuwjaar kan doen, vandaar dat we altijd voldoende voorraad hebben.


Aspecta Contours Chantilly Visgraat.

Retail
Zij is in juli gepromoveerd tot Vice President Marketing. Aspecta BV is het team volop aan het uitbreiden en versterken. "We groeien heel hard", zegt Gitty, die zich in het dagelijks leven bezig houdt met Aspecta (bestemd voor projectinrichters, designers, architecten), Elements by Aspecta (gericht op distributie en woonretailers).
Zoals vorig jaar reeds aangekondigd door de vloerenproducent is op 1 september jl. een nieuwe Europese collectie verschenen speciaal bestemd voor de retail. "Deze is ontwikkeld in Europa, geheel volgens de laatste trends. Alles hebben we in eigen hand. Ook voor retailers is de kwaliteit gewaarborgd en leveren we vloeren met een toplaag van 0,55 mm, normaal gesproken bestemd voor commerciële doeleinden waardoor deze multi-inzetbaar zijn. Als Europa zijn we  inmiddels trendsetter voor Amerika, met het brand Elemental by Aspecta. Dus eerst lanceren we de nieuwe collectie in Europa, daarna is Amerika aan de beurt. Dat maakt mijn leven als marketeer ook een stuk makkelijker", grapt Gitty.

De vloer Abstract Moonstone.

Trends
"De vinyltrend in Europa is licht eiken", vervolgt ze. "Een mooie eikenkleur die subtiel in elkaar overloopt waardoor het net echt eiken lijkt. Het verschil is bijna niet te zien. Op tegelgebied doet de betonlook het erg goed. Voor marmer nemen we de Italiaanse markt als uitgangspunt. Daar doen onze designers onder andere hun inspiratie op. Nieuw is dat we proberen om steen en hout te mixen, maar hoe breng je die twee samen? Dat is een uitdaging. Voor architecten moet je “out of the box” denken. We zijn niet voor niets trendsetter.”


Aspecta Ten.

Beurzen
Het ene jaar neemt Aspecta deel aan Domotex, het andere jaar aan Bau. "Een beursdeelname levert altijd zoveel aanwas op, dat we het om en om doen. Omdat alle fysieke vloerenbeurzen zijn geannuleerd, doen we nu meer online; dat is ook hot en happening. Online is wellicht een methode van nu, om effectief en 1 op 1 bezig te zijn met nieuwe klanten. Op dit moment hebben we al virtueel contact met klanten over onze ontwikkelingen, collecties en plannen. We krijgen daarbij veel input. Deze werkwijze is heel effectief. Online meetings gaan sneller en je krijgt meer interactie. Het is heel efficiënt."


Aspecta Five in Mason Oak.

People before profit

In deze vreemde tijd heeft het team van Aspecta geen tijd om stil te zitten. "Dat maakt ons werk ook heel erg leuk. Het is voortdurend schakelen. In Amerika waren we met roadshows gestart waarbij we onder een tent een mini-showroom opbouwden. Vanwege de corona gaat dat nu even niet, dus kijken we of online sessies mogelijk zijn. Veiligheid gaat boven alles, daar is ons moederbedrijf heel strikt in. Tot januari is alles stilgezet, mag niemand bezoek ontvangen of op bezoek gaan. 'People before profit', dat statement wordt nadrukkelijk gehandhaafd. Daardoor loopt niemand van de werknemers in werktijd het risico om besmet te raken", volgens Gitty Gommers, die Wonen360 voor dit interview telefonisch te woord stond.

Meer informatie:
Aspecta BV
Argon 37a
4751 XC Oud Gastel
+31 (0) 88 1662500
www.aspectaflooring.nl