Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hansgrohe houdt badkameronderzoek onder consumenten

Nederlanders geven badkamer gemiddeld 7,1

De kranen en douches van hansgrohe krijgen een persoonlijk tintje. Het sanitairmerk biedt nu naast chroom vijf verschillende metallic en matte kleuren die uit voorraad leverbaar zijn: mat zwart, mat wit, Brushed Black Chrome, Polished Gold Optic en Brushed Bronze. Voor vrijwel elke badkamer en persoonlijke smaak is er een passende kleur. Uit het onderzoek Achter gesloten badkamerdeuren van hansgrohe blijkt dat 22% van de Nederlanders wel hun chromen doucheset of kraan wil omwisselen voor een variant in een kleurrijk jasje.



Toon karakter in de badkamer

De twee matte opties, zwart en wit, bieden de perfecte basis om helemaal op te gaan in het kleurenpalet van een  interieur, of om juist een opvallend, fris contrast te vormen. Een matte witte kleur zorgt voor een serene look, terwijl de zwarte kraan juist een stoere finishing touch geeft. De stijlvolle glanzende kleuren zijn daarnaast echte blikvangers, ware kroonjuwelen in de badkamer. De drie glanzende kleurafwerkingen worden met een speciaal productieproces op de kranen aangebracht. Met Physical Vapor Disposition (PVD) worden kleurmoleculen onder een vacuĆ¼m in het kraanoppervlak afgezet. Hierdoor is de kleurlaag extra hard en krasvast. Zo blijft de kleur goed.
 


Onderzoek: Nederlandse badkamers
hansgrohe nam Nederlandse badkamervoorkeuren onder de loep in het onderzoek Achter Gesloten Badkamerdeuren. Over het algemeen is men vrij tevreden; Nederlanders geven hun badkamer gemiddeld een 7,1 en 4% geeft zelfs een 10. Slechts 13% geeft hun badkamer een vijf of lager. Consumenten van 65 jaar of ouder geven hun badkamer het hoogste cijfer: een 7,6. Het minst tevreden zijn de 45 tot 55 jarigen, met een score van 6,7.

Design van belang bij keuze consument
Men koopt vooral een nieuwe kraan of doucheset bij het verbouwen van de badkamer (14% geeft dit aan) of als ze uitgekeken zijn op de oude (9%). Een nieuwe doucheset wordt dan met name uitgekozen het volume van de straal (80% geeft dit aan). Daarna volgt de prijs (77%), de aanpasbaarheid van de straal (73%, duurzaamheid (68%), design (58%) en de kleur (51%).

Meer informatie:
Hansgrohe
www.hansgrohe.nl

Publicatiedatum: