Beter Bed Nederland, dochteronderneming van Beter Bed Holding N.V., gaat als beddenspecialist een intelligente chatbot inzetten om haar klanten te helpen. Via deze technologie, waarbij een klant alleen maar tegen Google Assistant hoeft te praten, kan een winkel worden opgezocht of bijvoorbeeld antwoord verkregen worden op een veel gestelde vraag. De chatbot biedt de klant een naadloze ervaring en 24/7 toegang tot interactieve diensten van Beter Bed via Google Assistant, Facebook Messenger en de website. Deze ontwikkeling maakt deel uit van de strategie van Beter Bed Holding om in haar ketens verder te innoveren, te digitaliseren en de efficiëntie in het gehele proces te vergroten.
Inzet van een chatbot
De nieuwe chatbot met de naam Bo zal beschikbaar zijn voor Google Assistent, Facebook Messenger en op de website. Hiermee zet Beter Bed weer een extra stap om haar klanten 24/7 van dienst te zijn. Met het gebruiksvriendelijke Conversational AI platform van Chatbots.Expert is de chatbot in te zetten voor een breed scala aan klantvragen. Chatbot Bo begeleidt bezoekers naar het juiste antwoord via knoppen in de conversatie of via het voicekanaal van Google Assistent. Als de vraag te complex is, schakelt de chatbot met een klantenservicemedewerker. Ook kunnen klanten een afspraak maken in de winkel, waardoor een slaapadviseur de tijd kan nemen voor het advies en zich kan voorbereiden op de specifieke behoefte van de klant.
“We zijn trots op de introductie van Chatbot Bo”, vertelt Manager Customer Experience, Ehtasham Akram. “Maar hier stopt het niet. We gaan de functionaliteit van de chatbot Bo de komende periode verder uitbreiden, zodat we deze in het verkoopproces kunnen inzetten om onze klanten op basis van data nog gerichter te kunnen adviseren. In de toekomst willen wij de virtuele assistent ook in de winkels implementeren, waarbij naast slaapadviseurs ook altijd hulp gevraagd kan worden aan de intelligente chatbot Bo. Op die manier streven we ernaar om de winkelervaring te verbeteren en te vernieuwen.”
Klantenservice
De chatbot zal zich in eerste instantie richten op het beantwoorden van relatief eenvoudige vragen. Dagelijks ontvangt de klantenservice meer dan 1600 klantvragen via verschillende kanalen. Een aanzienlijk deel hiervan betreft terugkerende eenvoudige vragen, die snel geautomatiseerd te beantwoorden zijn. Ehtasham Akram: “Met deze chatbot kunnen wij onze klanten sneller en beter van dienst zijn, en de schaalbaarheid van de chatbot stelt ons in staat om veel klanten tegelijk te helpen.”
Strategie
Chatbot Bo maakt onderdeel uit van de digitale innovatie binnen de strategie van Beter Bed.
De visie van Beter Bed is om de slaapkwaliteit van de consument te verbeteren. Naast een uitgebreid assortiment van kwalitatieve producten tegen scherpe prijzen wordt de hele dienstverlening hiervoor verder doorontwikkeld en gedigitaliseerd. Chatbot Bo zal hierin een steeds grotere rol vervullen.
Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl