Het gevoel van thuiskomen. Na een werkdag, een vakantie of na een rondje met de hond door de regen. Ondanks dat Nederlanders dit jaar verplicht meer dan ooit thuisblijven, kijkt meer dan driekwart (78%) ernaar uit om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Dit blijkt uit onderzoek van Luxaflex, het raamdecoratiemerk dat al generaties lang bij Nederlanders thuis hangt. Luxaflex weet als geen ander hoe belangrijk het is om je thuis te voelen. Maar wat is er nodig voor een echt thuisgevoel?
Privacy en veiligheid
Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze zich veilig voelen en privacy hebben, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft (45%) geeft aan dat veiligheid een van de belangrijkste voorwaarden is om zich ergens thuis te kunnen voelen en een derde geeft aan dat privacy een aspect is waar zij veel waarde aan hechten.
Mannen ervaren thuisgevoel door internet en elektronica
Waar hechten mannen en vrouwen het meeste waarde aan voor het ultieme thuisgevoel? Opvallend genoeg worden verschillende aspecten benoemd. Zo is het gevoel van veiligheid voor vrouwen iets belangrijker (49%) dan voor mannen (41%), terwijl mannen juist meer waarde hechten aan internet en elektronica (43%).
Interieur voor vrouwen belangrijker
Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur ook een rol. Voor mannen blijkt vooral een comfortabel interieur (31%) van belang, terwijl stijl een kleinere rol speelt (21%). Vrouwen hechten iets meer waarde aan zowel het comfort (35%) als de interieurstijl (31%).
Fijne buitenruimte, veel licht en persoonlijke items
De overige eigenschappen van een huis spelen ook een rol bij ons thuisgevoel. Voor Nederlanders zijn bijvoorbeeld de omgeving van het huis (24%), een fijne buitenruimte (24%), veel licht (22%) en persoonlijke items zoals foto’s en kunst (19%) van belang. Hoe het pand zelf eruitziet – of het nu nieuwbouw is of juist een karakteristiek huis – is het minst bepalend voor het thuisgevoel.
In haar nieuwste campagne laat Luxaflex zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft.
Meer informatie:
Luxaflex
www.luxaflex.nl
Abonneren
Vacatures
- Zelfstandig Agent - Mirrors and More
- Verkoopmedewerker | Weyts Interieuradvies
- Teamleider Verkoop | Woonboulevard Poortvliet
- Marketing & Sales medewerker | Pot & Vaas
- Vacature Verkoper Buitendienst | Henzo
- Sales Manager Benelux & Export | Mobitec
- SEA Marketeer | Toppoint
- Accountmanager | Toppoint
- Commercieel medewerk(st)er Binnendienst | The Mosaic Factory
- Accountmanager met passie voor vloeren regio Midden/Oost Nederland | INTR.
Top 5 - gisteren
- Medewerker sanitairzaak drukt meer dan 100.000 euro van werkgever achterover
- ''Je bent snel geneigd mee te gaan met de trends, maar wij geloven in onze eigen DNA''
- Indringende strijd van kleine familiebedrijven
- Algemene tendens op spoga+gafa: "Minder publiek, maar wel gerichter"
- Beddenmerk laat verkoop over aan groothandel
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam: Nob Ruijgrok
- Faillissement meubelwinkel aangevraagd: 'Tientallen klanten staan met lege handen'
- 19e Design District trekt 8492 bezoekers
- Failliete meubelhandelaar verbreekt stilzwijgen: "Het groeide me boven het hoofd"
- Woninginrichtingszaak moet op last van rechter na bijna 50 jaar de deuren sluiten
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Een op drie Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown
'Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur een rol'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-24 Gordijnen van woonpaleis Máxima en Willem-Alexander te bewonderen in TextielMuseum
- 2022-06-22 Archroma introduceert nieuwe PFC-vrije Smartrepel technologie
- 2022-06-22 BN Walls lanceert behangcollectie met designer Stefan Scholten
- 2022-06-22 Collectie Vyva Fabrics krijgt fluffy uitstraling
- 2022-06-22 Bio circulaire vezel geeft vorm aan duurzaam leven
- 2022-06-22 Keymer Essential Fabrics viert 90-jarig jubileum
- 2022-06-21 Heimtextil 2022 van start in Frankfurt
- 2022-06-17 Zo houd je jouw huis dit weekend koel
- 2022-06-16 Intercodam bundelde krachten met Spaanse merk op Design District
- 2022-06-14 Vinyl wandbekleding geinspireerd op textiel
- 2022-06-10 De Grote Versierder - posterkoning Engel Verkerke neemt mensen mee naar de glorietijd
- 2022-06-08 Wonen360 geeft gratis tickets Heimtextil weg
- 2022-06-03 "Laatste paar weken waren in teken van: when inspiration hits you..."
- 2022-06-03 Verschillende interieurbedrijven te koop
- 2022-06-03 Vier nieuwe Nederlandse deelnemers tijdens Heimtextil Summer Special
- 2022-06-01 Nederlandse startup die gordijnen 'slim' maakt haalt 1 miljoen euro op
- 2022-06-01 Steffie van der Velde aangesteld als nieuwe marketingmanager Luxaflex Nederland
- 2022-06-01 KEK Amsterdam lanceert getekend behang in de stijl van Floor Rieder
- 2022-05-31 "Door André's achtergrond als zonwerings-monteur, past product exact binnen de doelgroep"
- 2022-05-25 Headlam lanceert aanvulling lifestyle-interior gordijncollectie