Het gevoel van thuiskomen. Na een werkdag, een vakantie of na een rondje met de hond door de regen. Ondanks dat Nederlanders dit jaar verplicht meer dan ooit thuisblijven, kijkt meer dan driekwart (78%) ernaar uit om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Dit blijkt uit onderzoek van Luxaflex, het raamdecoratiemerk dat al generaties lang bij Nederlanders thuis hangt. Luxaflex weet als geen ander hoe belangrijk het is om je thuis te voelen. Maar wat is er nodig voor een echt thuisgevoel?
Privacy en veiligheid
Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze zich veilig voelen en privacy hebben, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft (45%) geeft aan dat veiligheid een van de belangrijkste voorwaarden is om zich ergens thuis te kunnen voelen en een derde geeft aan dat privacy een aspect is waar zij veel waarde aan hechten.
Mannen ervaren thuisgevoel door internet en elektronica
Waar hechten mannen en vrouwen het meeste waarde aan voor het ultieme thuisgevoel? Opvallend genoeg worden verschillende aspecten benoemd. Zo is het gevoel van veiligheid voor vrouwen iets belangrijker (49%) dan voor mannen (41%), terwijl mannen juist meer waarde hechten aan internet en elektronica (43%).
Interieur voor vrouwen belangrijker
Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur ook een rol. Voor mannen blijkt vooral een comfortabel interieur (31%) van belang, terwijl stijl een kleinere rol speelt (21%). Vrouwen hechten iets meer waarde aan zowel het comfort (35%) als de interieurstijl (31%).
Fijne buitenruimte, veel licht en persoonlijke items
De overige eigenschappen van een huis spelen ook een rol bij ons thuisgevoel. Voor Nederlanders zijn bijvoorbeeld de omgeving van het huis (24%), een fijne buitenruimte (24%), veel licht (22%) en persoonlijke items zoals foto’s en kunst (19%) van belang. Hoe het pand zelf eruitziet – of het nu nieuwbouw is of juist een karakteristiek huis – is het minst bepalend voor het thuisgevoel.
In haar nieuwste campagne laat Luxaflex zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft.
Meer informatie:
Luxaflex
www.luxaflex.nl

Abonneren
Vacatures
- Online beddenspecialist | Sleepfast
- Accountmanager binnendienst | Silk-ka
- Showroom medewerker/Stylist | Silk-ka
- Accountmanager West-Nederland | Silk-ka
- Verkoopadviseur/Stylist | Keijser&Co
- BAAN | Managementassistent(e) en Productieleider
- Dekker Zevenhuizen | Medewerker Service Binnendienst
- Relatiebeheerder/hoofd verkoop buitendienst | Steinhauer
- Accountmanager Binnendienst Internationaal | Mars & More
- Accountmanager Midden-Nederland
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Eikmeester maakt van Ikea keukens een eiken droomkeuken zonder concessies
- Meubelindustrie in de knel door leveringsproblemen en prijsexplosies
- Meubelretailer na 15 jaar failliet verklaard
- "Ik ben trots op onze retailers en merken, want ze hebben een bizarre periode achter de rug"
- 'Faillissementsgolf is gegarandeerd op komst en daarom moet het slot eraf'
Top 5 - afgelopen maand
- Machtsstrijd binnen tapijtfamilie Van Lente: broers en vader verschijnen voor de rechter
- Plotselinge overlijden geeft familiestrijd binnen tapijtenproducent Betap bizarre wending
- Tweede generatie familie Nijdam betreedt de outdoormeubelmarkt
- Vastgelopen schip in Suezkanaal kan voor serieuze problemen gaan zorgen
- "De eerste maanden van dit jaar hebben we te maken met een enorme orderinstroom"
Weer
Een op drie Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown
'Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur een rol'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2021-04-19 Stripverhalen Vittorio Giardino op de muur
- 2021-04-16 Laborant van RIGO na 46 jaar met pensioen
- 2021-04-16 Creative Lab presenteert behang vol verhalen
- 2021-04-15 bece wint begeerde design award
- 2021-04-14 "Mix & match trend uit de mode heb ik toegepast bij samenstelling van de gordijncollectie"
- 2021-04-13 Artelux borduurt voort op Luxury Living
- 2021-04-12 Nieuwe collectie Sō Koro van Designs Of The Time te zien bij Belliny op ETC Design Center
- 2021-04-09 'Sonnenberg heeft geen cent extra over voor beursexit Luxaflex-producent'
- 2021-04-08 8 stappen voor plannen kunstmuur in galeriestijl
- 2021-04-08 Inside Blinds: 'Stilte wordt het nieuwe zwart'
- 2021-04-06 Luxaflex viert 70e verjaardag
- 2021-04-02 Paint & Paper Library toont hoe plafond karakter geeft aan een verfijnd interieur
- 2021-04-01 Zweeds behangmerk verandert naam in Perswall en lanceert eerste voorjaarscollectie
- 2021-03-31 Verfwinkel van Diana ineens 'wereldberoemd'
- 2021-03-30 Devon&Devon siert muren Velluto Botanique
- 2021-03-29 Interieurblogger Souraya start samenwerking met verfleverancier Flexa
- 2021-03-26 'Behang met planten en bloemen blijft onverminderd populair'
- 2021-03-26 Kirkby Designs herintroduceert Leaf
- 2021-03-26 Luxaflex vernieuwt collectie terraszonwering
- 2021-03-25 Pure & Original voegt voor het eerst in haar bestaan hoogglanslak aan assortiment toe