Willis & Gambier heeft een nieuwe visuele identiteit onthuld, een ondersteunende website en de complete herziening van haar productfotografie.
Het WG-team (dat afgelopen zomer werd overgenomen door Birlea) heeft zich het afgelopen jaar bezig gehouden met deze marketingsstrategie. De lancering wordt geleverd met een uitgebreid ondersteuningspakket voor digitale retailers.
Steve Armitage, WG Design Director, zegt: “We vonden dat zwart en wit eenvoudig en tijdloos was en een nieuwe start betekende voor het merk. Het lettertype en de algehele look en feel zijn nu veel scherper en vormen een betere aanvulling op onze productevolutie.
Deze look komt ook terug in het ontwerp van de nieuwe website en de afbeeldingen. De nieuwe site is veel eenvoudiger te gebruiken en bevat veel meer productdetails, waar de hedendaagse consument om vraagt, die steeds meer technisch onderlegd wordt in een constant evoluerende digitale omgeving. Onderzoek toont aan dat consumenten een aanzienlijke hoeveelheid tijd besteden aan online onderzoek voordat ze zelfs maar een echte winkel binnenstappen, dus het was essentieel dat we investeerden in een website die de producten veel beter weerspiegelt en de juiste doelgroep aanspreekt."
WG zorgt er ook voor dat het nieuwe merk en de nieuwe afbeeldingen gemakkelijk kunnen worden uitgerold door handelaars, aangezien er een nieuw PIM-portaal (Product Information Management) is gemaakt voor winkeliers met gemakkelijke toegang tot afbeeldingen, logo's, merkrichtlijnen en POS.
Steve voegt eraan toe: "Elk product, elk assortiment wordt opnieuw gefotografeerd met een nieuwe styling en geoptimaliseerd om ervoor te zorgen dat alles in lijn is met het nieuwe merk - die nu allemaal met een klik op een knop via PIM beschikbaar zijn voor onze retailers."
Jake en Joe Magill, gezamenlijke MD's bij Birlea, voegen toe: “Het was een belangrijke stap om te investeren en te laten zien dat het merk WG is veranderd en om naar de toekomst te kijken. Dit is een enorme investering in WG, maar we vinden het essentieel om de uitrol van nieuwe producten en de nieuwe look WG te ondersteunen, de aantrekkingskracht ervan te vergroten en een schat aan nieuwe consumenten aan te trekken."
Bron: Furniturenews.net