Tijdens DDW 2020 lanceert het Eindhovense merk Vij5 een nieuwe huisstijl, website en taal. Deze nieuwe identiteit is gebaseerd op het thema 'transparantie van de keten', een onderwerp dat vorig jaar tijdens DDW al ter discussie werd gesteld in de Vij5 showroom. Dit jaar is hetzelfde thema relevanter dan ooit, en presenteren zij het resultaat van een persoonlijk proces in de vorm van een nieuwe huisstijl, website en taal.
Arjan van Raadshooven & Anieke Branderhorst: "Transparantie van de keten betekent bij ons niet alleen informatie geven over waar iets geproduceerd is. Onze keten begint namelijk veel eerder: bij de ontwerper van het product. Met onze nieuwe identiteit leggen wij in 5 stappen uit wie wij zijn, wat we doen en wat onze rol is in het proces dat ieder product bij Vij5 doorloopt. Als ‘uitgevers van design producten’ zijn wij nauw betrokken bij de vertaling van een ontwerp naar een product. Hierdoor kunnen we open en eerlijk over onze collectie communiceren en inzicht geven in de keuzes die wij maken."
Dankzij een bijdrage van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie zijn er ook vijf korte video’s gemaakt die een uniek kijkje in de werkzaamheden van Vij5 geven en de interactie die zij hebben met de ontwerpers en makers om hen heen. De video’s worden vrijdag 23 oktober door Vij5 middels een livestream gepresenteerd op het digitale platform van DDW Virtual en geven een mooie doorsnede van de huidige Nederlandse productontwerp sector.
Meer informatie:
Vij5
www.vij5.nl