Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pieter-Leen Burger van merkenhuis Prospectt:

"Afgelopen week liep ik door ons nieuwe magazijn en voelde enorme trots en dankbaarheid"

Prospectt is begin 2016 begonnen met het idee dat persoonlijk contact én de mogelijkheid als winkelier online verschillende merken te kunnen kopen, de sleutel tot succes is.

''Het bedrijf had één merk, nul winkels, maar een enorme overtuiging,'' vertelt eigenaar Pieter-Leen Burger. ''Inmiddels wordt met een team van circa 15 kanjers, 700 winkels in de Benelux bediend met 18 merken die vanuit een centraal magazijn in Gouda worden verstuurd.''


Pieter-Leen Burger.

Persoonlijk contact essentieel
Volgens Pieter-Leen is persoonlijk contact essentieel. "Dat heb ik in mijn vorige carrière geleerd. Daar predikte de markt dat 'De Goudse' als kleinere verzekeraar niet zou kunnen overleven. Door het intensieve en oprechte contact met de adviseur en exclusief voor dat kanaal te kiezen, is het één van de meest herkenbare en succesvolle verzekeraars in Nederland. Dat oprechte contact en interesse is naar ons idee cruciaal in de retail. De winkel(ier) kennen, uit ervaring weten wat wel/niet werkt, samen met haar optrekken en niet ons assortiment maar zijn uitdaging centraal stellen...''

Goed door de crisis heen
"Onze overtuiging is dat we voornamelijk door dit persoonlijke contact zo ontzettend goed door de crisis heen zijn gekomen", vervolgt Pieter-Leen. "Ook doordat we konden blijven leveren, ons portaal goed werkt en we in een zending verschillende merken combineren. Maar alles begint met de relatie."

Naar Pieter-Leen zijn mening zal de markt waarop Prospectt zich begeeft, nooit 100% digitaal worden. "Dat werd nog eens bevestigd op de laatste inkoopbeurs showUP. Het plezier van elkaar weer te zien, de retailers die het heerlijk vonden de producten weer te voelen en te zien”. Die ervaring hebben we ook in onze showroom en onze prominente aanwezigheid in Tica en Trends en Trade. Producten gaan leven als je ze ziet. We kunnen natuurlijk nooit alles laten zien (we hebben bijna 20.000 artikelen in het assortiment), maar we laten wel zien waar we voor staan. En dat doen we zowel online als offline.

We zijn daarin met al het online geweld van Fairling, Ankorstore en Orderchamp wellicht een vreemde eend in de bijt. Qua kosten voor de merken, werken die platforms hetzelfde als de agent. Het verschil is de massa, maar of die versnippering uiteindelijk voor het merk, het beste is? Ik kijk er met gezonde interesse naar. We zien wat platforms in andere branches hebben teweeg gebracht. Kijk naar Thuisbezorgd. Veel transacties, weinig relatie en uiteindelijk oplopende tarieven. Er zal er uiteindelijk eentje overleven, want ze doen hetzelfde. Alleen wie zich onderscheidt, overleeft. En naast die overlevende partij is er voor ons genoeg ruimte ons eigen concept te blijven voeden."

Inspirerend merkenhuis
"Voor ons blijft de kunst allereerst de goede mensen aan te blijven trekken. Als dat blijft lukken, blijven we succesvol in het bedienen van de winkels, de ontwikkeling van ons systeem en het vinden van de juiste merken. Met betrekking tot dat laatste; inmiddels worden we geregeld benaderd door merken die samen willen werken. Elk jaar vallen er een paar af en selecteren we vervolgens nieuwe merken. Ook de komende maanden zullen we weer met enkele nieuwe, sprankelende merken komen. Samen met de continue ontwikkeling van de kern-merken, blijven we daardoor voor winkeliers een inspirerend merkenhuis."

Nieuwe magazijn
''Afgelopen week liep ik door ons nieuwe en grotere magazijn en voelde een enorme trots en dankbaarheid. Trots over wat we aan het neerzetten zijn en dankbaar dat het keiharde werken wordt beloond. En dat zorgt ook voor hoop. Hoop voor alle retailers dat goede mensen, onderscheidend vermogen en een ongebreideld doorzettingsvermogen altijd zal leiden tot nieuwe wegen. Door welke storm dan ook...''

Meer informatie:
Prospectt
pieter@prospectt.nl 
www.prospectt.nl 
Tel: 0031 182 686332