''Klanten waarderen onze doorontwikkeling''

Door Covid-19 ontdekken grotere meubelretailers de meerwaarde van Livingfurn als 'producent'

Livingfurn is al sinds 1998 groothandel op het gebied van binnenmeubelen. Een groeiend bedrijf dat geleid wordt door Matthijs Bakker en Raymond Klein. De groothandel is gespecialiseerd in ontwerpen en ontwikkelen van meubelen uit Azië, dat gedreven wordt door enthousiasme en passie voor het product.


Raymond Klein.

Huisshow
Afgelopen maand hield Livingfurn haar huisshow in de vernieuwde en vergrote showroom van 2500 m2. ''Dit was een zeer groot succes! Het afgelopen jaar is er hard gewerkt aan de realisatie van de nieuwe showroom. Hier worden 22 toonkamers gepresenteerd, met ieder een eigen thema en de daarbij behorende collectie", vertelt Raymond in de prachtige showroom te Elst (Gelderland). ''Op deze manier kunnen we klanten een unieke interieurbeleving geven hen inspireren op het gebied van trends en de nieuwste collecties.''
Onze binnenlandse en buitenlandse klanten waren dan ook zeer verrast en waarderen onze doorontwikkeling enorm kortom, wederom een geslaagde editie.

Brix
In 2014 werd het merk Brix Collection in het leven geroepen. ''Ontdekken, met een open vizier om je heen kijken en kansen zien in avonturen. Dat zijn de kernwaarden waarin wij sterk geloven, omdat avontuur geworteld is in ons DNA.'' Brix gelooft sterk in je hart volgen en trouw zijn aan jezelf. Vanuit deze kernwaarden ontwikkelt het label een collectie meubels en accessoires die staan voor 'easy laid-back living', een stylish en ongedwongen way of life, met een avontuurlijk randje.


De stijlvolle, vernieuwde showroom in Elst (Gelderland).

Onderscheidend
''Wij zijn van ontwerp tot productie nauw betrokken bij het gehele proces. Door deze betrokkenheid en het mee investeren, kunnen wij snel schakelen en de kwaliteit en kwantiteit hoog houden. Wij als Livingfurn willen onze medewerkers ook de kennis geven die nodig is om een mooi meubel te maken. Daarom investeren we ter plaatse middels trainingen ene scholing. Raymond. ''Hierdoor zijn we in staat de ultieme samenwerkingen aan te gaan met onze klanten; of het nu gaat om een volumineuze productie of het ontwikkelen van exclusieve producten."

Daarnaast is Livingfurn/Brix onderscheidend met zijn collecties. ''Op al onze collecties wordt onze eigen finishing toegepast, waar we lange periode intensief mee hebben geëxperimenteerd totdat we de juiste hebben ontwikkeld, waarmee wij ons aanzienlijk onderscheiden van anderen. Ook zijn we ons breder gaan oriënteren om nieuwe materialen te verwerken in het assortiment en zo verrassende nieuwe combinaties te creëren. Zoals het gebruik van Marmer i.c.m. staal en hout, en meubelen in Epoxy.''

Meerwaarde 
Door de coronapandemie kwam de productie geheel stil te liggen. ''Hierin hebben we direct onze verantwoordelijkheid genomen en gezorgd dat onze werknemers, welke vaak dagloners zijn, voorzien werden van voeding en huisvesting. Dit heeft zich, nadat de lockdown werd opgeheven, terugbetaald, doordat ons complete management- en productie team in India direct weer aan de slag kon gaan.'' Hierdoor hebben we ook tijdens deze periode volop kunnen door ontwikkelen. 

Doordat alles even stil heeft gelegen i.c.m. een enorme omzet groei, is de voorraad natuurlijk wel wat gestagneerd. Matthijs: ''We zijn langzamerhand onze voorraad weer aan het opbouwen. De productie is op dit moment geen probleem, en we zien dat de schappen van ons magazijn zich weer aan het vullen zijn. Raymond: ”Daarnaast zijn we intensiever met onze klanten gaan samenwerken waardoor er nu veel meer directe containers aan hun leveren.  Dit heeft als positief gevolg dat je de voorraad sneller beheersbaar hebt, en je ook beter uit voorraad kunt leveren. Raymond: "Wat dat betreft heeft Covid-19 er voor gezorgd dat de grote meubelretailers de meerwaarde van Livingfurn als producent goed hebben kunnen ontdekken."

Order – updates
Afgelopen periode heeft Raymond het automatische ordersysteem van de klanten een flinke upgrade gegeven. 'Ik wil dat het ordersysteem voor de klant perfect verloopt. Naast de gebruikelijke zaken als order invoer, bestellingen ophalen, backorder status en welke artikelen verzendklaar staan. Worden de klanten nu ook automatisch op de hoogte gesteld wanneer er een wijziging plaatsvindt in de leverdata. Naast deze updates zullen we ons volledig gaan richten op de 3D fotografie en de Augmented Reality (AR) en alle mogelijkheden die dat geeft, om onze klanten te voorzien van de zoveel mogelijk productinformatie."

Tot slot vertellen Matthijs en Raymond dat ze vastigheid willen creëren voor de klant. ''Ook betrouwbaarheid staat bij ons hoog in het vaandel. We denken graag mee met klanten, bieden een goede service en prijskwaliteitverhouding. We gaan de toekomst vol vertrouwen tegemoet!''

Meer informatie:
Livingfurn - Brix
info@livingfurn.nl
www.livingfurn.nl 
www.brix-collection.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven