Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retail knokt voor klanten en omzet na mondkapjesplicht

Uit een peiling van INretail blijkt dat 58% van de ondernemers een (zeer sterke) daling van de bezoekersaantallen en omzet constateert sinds het dringende landelijke mondkapjes advies en de oproep om solo te winkelen.


FOTO PEXELS

Hardst geraakt
Van de vier grootste steden worden de belangrijkste winkelstraten in Amsterdam en daarna Rotterdam het hardst geraakt. Uit een analyse van INretail waarin bezoekersaantallen en omzetten van dertien steden worden gemonitord, blijkt dat deze steden vorig week 38% minder bezoekers trokken dan vorig jaar en de de omzet was gemiddeld 30% lager dan week 40 in 2019.

Overleven
Retailers in de non-food halen alles uit de kast om te overleven in coronatijd. Vanaf de start van het protocol veilig winkelen worden alle voorschriften gevolgd. Na de persconferentie vorige week heeft nog eens 64% van de ondernemers details in haar veiligheidsbeleid aangescherpt. Alles wordt gedaan om een tweede lock down te voorkomen.

Discussies
Van de deelnemers aan de peiling biedt 27% een gratis mondkapje aan en toch ontstaan in winkels discussies over het dragen ervan. Bijna 30% van de ondernemers geeft aan er mee te maken te hebben. Dat is wrang want over corona helpen bestrijden wil je helemaal geen discussie in je winkel. Ondernemers willen geen handhavers zijn dat is een taak van de overheid.

Publicatiedatum: