Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Magento problemen zijn verdwenen bij ShopX

Steeds weer orders moeten printen, handmatig aanbetalingen verwerken… bij retailer ShopX is het verleden tijd. Nagenoeg alles gaat automatisch nu. Voor deze specialist in leren meubels is online misschien wel het belangrijkste kanaal. Gelukkig sluit de webshop met geïntegreerde backoffice hier uitstekend op aan. Gijs Verhoeven, eigenaar van ShopX, deelt zijn ervaringen.

"Producten aanmaken en de website indelen gaat een stuk sneller en makkelijker dan voorheen", aldus Gijs Verhoeven, eigenaar ShopX – specialist in leren meubels.

Groeiproblemen met Magento
ShopX staat voor op maat gemaakte leren meubels van A-kwaliteit. Door de directe samenwerking met de fabrikant kan er snel geschakeld worden. Elke bezoeker van de webshop en winkel kan kiezen uit 7 verschillende leersoorten. Hierbij zijn de meubels in meer dan 120 kleuren te verkrijgen. ShopX is hard gegroeid en liep bij de oude Magento webshop steeds vaker tegen problemen aan. Gijs: "In de oude situatie was het afhandelen van orders een enorm administratieve handeling. Ook de routeplanning zelf uitdenken was relatief tijdrovend."

De ShopX winkel in Drunen, Noord-Brabant.

Automatisch orders en aanbetalingen verwerken
Waar vroeger de orders zelf geprint moesten worden en aanbetalingen handmatig verwerkt, gaat het nu allemaal automatisch. De overstap van Magento naar de alles-in-één webshop & bedrijfssoftware van Logic4 was cruciaal. Hoe gaat dat nu in zijn werk? Gijs: "Is de betaling akkoord, dan veranderen wij in het systeem de status en wordt de order definitief. Dan komt de order in onze inkoopwizard. Daarin is alles gekoppeld; inkoopprijzen, fabrikantnamen, enzovoort. De pdf met de bestelling gaat naar de fabrikant en die produceert het. Wanneer het gereed staat voor transport krijgen wij een melding."

Service die verder gaat
95% van de bestellingen worden door ShopX zelf geleverd. Gijs vertelt: "We hebben drie vrolijke chauffeurs in dienst die met veel plezier de meubels bezorgen. Elke levering wordt met open armen ontvangen. Onze service gaat verder bij de klant in de woonkamer. Denk aan begeleiding bij de juiste behandeling van het leer."

Leersoort en gewenste kleur wordt makkelijk gekozen in de webshop.

Wat vindt Gijs het handigst aan alles-in-één webshop & ERP?
Het ShopX webshop platform en het ERP systeem is één geheel. Front office en back office werkzaamheden worden nu veel sneller uitgevoerd. De wirwar aan systemen is verdwenen, daar waar met name orders afhandelen bij de eerdere Magento webshop een enorme administratieve last was. Dit heeft een hoop voordelen, zoals:
- Alles in één pakket; webshop, orders en logistiek;
- Werknemers kunnen er makkelijk mee werken;
- Orders komen direct binnen in Logic4;
- Aanbetalingen worden rechtstreeks geregistreerd onder de order en debiteur

Hoe leren meubels en een persoonlijke touch zorgen voor hoge klanttevredenheid?
Lees de gehele case over ShopX.

Meer informatie:
Logic4 alles-in-één webshop & ERP
www.logic4.nl
053-4361408