Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Paul te Grotenhuis (INretail): Drie spannende weken voor iedereen

'Retail beseft dat iedereen moet meedoen om de R-factor naar beneden te krijgen"

De maatregelen die het kabinet maandagavond heeft aangekondigd om de coronabesmettingen naar beneden te krijgen, zijn evenwichtig en tegelijk uitdagend voor iedereen. 'Winkelen is geen uitje, doe het alleen' zei premier Rutte en dat is begrijpelijk en pijnlijk tegelijk: een gespannen balans. De retail beseft dat iedereen moet meedoen om de R-factor naar beneden te krijgen, meldt woordvoerder Paul te Grotenhuis van INretail.

Modieuze mondkapjes van Textiles & More. FOTO EVOLONMASK

Actief deurbeleid en consequent de anderhalve meter norm handhaven moeten helpen corona in te dammen. INretail heeft begrip voor het advies van het kabinet om ondernemers in de drie grote steden op dit moment zelf te laten beslissen over het wel of niet verplichten van mondkapjes in hun winkels. "Waar de winkel gevestigd is, het oppervlak en de toeloop van klanten speelt allemaal mee in zo’n besluit van de ondernemer. Erg belangrijk wordt het advies van het OMT aan het kabinet over mondkapjes dat nog gaat komen."

"We gaan drie spannende weken tegemoet. Als iedereen bereid is zich qua gedrag aan te passen wordt daarna weer iets meer mogelijk. Dat is cruciaal voor de laatste maanden van het jaar die voor de retail zeker dit jaar extra belangrijk zijn", aldus Te Grotenhuis.

Publicatiedatum: