Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Deze binnenhuisarchitecte gebruikt virtuele middelen om wereldwijd gezonde huizen te creëren

Deborah DiMare is een interieurontwerpster die zakenmensen, beroemdheden en bewuste huiseigenaren tot haar klantenkring mag rekenen. Voorheen bezocht ze haar klanten thuis om haar ontwerpen te presenteten. Nu probeert ze hetzelfde te doen via digitale middelen, een proces dat uitmondt in een door  haar ontworpen inrichting. DiMare licht deze omschakeling toe in de onderstaande Q&A.

Wie ben je en wat doe je?
"Ik ben een met een award onderscheiden binnenhuisarchitect en verantwoord ondernemer die bekend is vanwege de oprichting van de beste vegan, niet-toxische en duurzame designstudio in het land (DiMare Design) en de daaruit voortvloeiende Vegan Design Organization die consumenten en ontwerpers wereldwijd informeert en certificeert. Ik zet mij ten volle in voor dierenrechten en het milieu en ik houd overal ter wereld lezingen over deze onderwerpen. Ik ben daarnaast ambassadeur voor PETA, ASPCA en The Humane Society en sinds kort maak ik ook deel uit van het bestuur van Farm Sanctuary. Met ruim 30 jaar ervaring behoor ik tot de pioniers van de ‘healthy home’-beweging en nam deel aan vele mediaprogramma’s, waaronder de Today Show."

Hoe leidde je je bedrijf hiervoor? 
"Ik werkte op dezelfde manier als veel andere ontwerpstudio’s. Ik bezocht mijn klanten thuis of op kantoor, of nodigde ze uit in mijn kantoor. Soms ontmoetten we elkaar zelfs in een hotel. Daarna planden we vervolgafspraken voor de hele duur van het project."

Wat was het directe gevolg van het advies om thuis te blijven op uw bedrijf? 
"Net zoals andere bedrijven moesten er ervoor zorgen dat onze systemen voor virtuele vergaderingen, presentaties en de communicatie met onze klanten feilloos waren. Bij design draait het vooral om de details en we vonden het erg belangrijk om ervoor te waken dat er tijdens deze periode niets aan onze aandacht zou ontsnappen."

Welke veranderingen moest u maken om u aan te passen aan de huidige situatie?
"Virtuele designdiensten werden ons voornaamste aanbod. Aangezien ik mij recht op cruelty-free design met een sterke nadruk op niet-toxische, sensorische ruimten die bedoeld zijn voor optimaal welzijn. We hebben deze focus benadrukt in onze dienstverlening. Er is geen andere virtuele designservice die zich bezighoudt met ethische en humane make-overs en dit is iets waar we enorm trots op zijn.

Onze virtuele dienstverlening bestaat uit vier delen. We starten met een uitgebreide vragenlijst waarbij we klanten niet alleen vragen naar hun ruimte, budget en inspiratie, maar dieper gaan. Zo willen we weten of er gezondheidsproblemen spelen en wat het doel van de ruimte is. Vervolgens werken we samen met klanten aan ideeën en inventariseren hun inspiratiebronnen, voorkeuren of elementen waar zij juist niet van houden. Dan komen we virtueel bij elkaar, maken een rondgang door de ruimte, bespreken de bestaande inrichting en maken de plannen definitief. Tot slot sturen we een virtuele indeling en uitvoerige lijst van gezonde, diervriendelijke meubelen en decoraties toe die met één klik kunnen worden aangeschaft."

Tegen welke uitdagingen liep u aan bij het implementeren van deze veranderingen? 
"De uitdagingen hadden voor ons vooral te maken met de manieren waarop we de verschillende technologieën konden implementeren. In de bijna twintig jaar dat ik deze designstudio run, heb ik altijd technologie gebruikt. Nu is dit echter op een totaal ander niveau gezien de enorme groei van de digitale consumptie. We gebruiken minstens twaalf of meer verschillende platforms om met klanten te communiceren, zoals cursussen, webinars, etc. Ik moet zeggen dat ik het geweldig vind! Het stelt ons in staat om mensen over de hele wereld te bereiken en hen bewust te maken van het feit dat dieren en onze planeet niet hoeven te lijden voor een mooi, duurzaam en betaalbaar interieur."

Wat waren de resultaten tot nu toe? 
"We hebben talloze virtuele designprojecten georganiseerd en zijn nu bezig met een totale interieurmetamorfose.  We hebben systemen ontwikkeld waarmee we een kinderkamercursus kunnen introduceren, die gevolgd zal worden door andere designcursussen. Ik had toen ik mijn bedrijf vegan en non-toxic maakte niet kunnen denken dat ik hier zoveel respons op zou krijgen. Ik denk dat mensen meer zich dan ooit bewust zijn van het effect dat hun omgeving heeft op hun mentale en fysieke welbevinden. Alle ruimten zouden gezond en humaan vormgegeven moeten worden, met name voor kwetsbare bevolkingsgroepen, zoals baby’s, ouderen, zieken of mensen die lijden aan autisme."

Wat hebt u geleerd van het op afstand aanpassen van woonomgevingen? 
"We zijn absoluut efficiënter geworden. Het draait echter allemaal om het behalen van de weekdoelen. Het is niet zozeer dat het tekenen voor vijf uur ’s middags af moet zijn maar meer dat het voor woensdag klaar moet zijn. Het werken op afstand biedt je meer vrijheid om te bepalen wanneer en hoeveel uur je werkt. Zo werk ik zelf bijvoorbeeld graag op zondagmorgen. Ik ben dan uiterst geconcentreerd en kan veel werk verzetten. Zoals mijn moeder altijd al zie “een doel zonder einddatum is alleen maar een droom”. Dit is de mantra van ons bedrijf. Het is een zeer betrokken proces wen we doen ons best om ons aan de planning te houden."

Wat voor advies zou u aan anderen willen geven die ook op deze manier willen gaan werken? 
"Wees niet te streng voor jezelf als je merkt dat je er andere werktijden op na houdt. Veel nachtbrakers hebben jarenlang noodgedwongen van negen tot vijf gewerkt en komen er al thuiswerkend achter dat ze veel meer energie hebben in de late uren van de dag. Sta jezelf toe om je aan deze nieuw verworven vrijheid aan te passen en op ongebruikelijke uren te werken als dat de tijden zijn waarop je het meest productief en geïnspireerd bent.

Mensen met een eigen bedrijf raad ik aan om eerst inzicht te krijgen in hun  behoeften voor zij geld en tijd investeren. Wanneer je bijvoorbeeld op Facebook wilt adverteren, huur dan niet meteen iemand in. Beluister een paar gratis tutorials en kom er meer over te weten. Wellicht heb je geen Facebook-advertenties nodig omdat je misschien beter af bent op Pinterest. Wees geduldig en spreek zoveel mogelijk deskundigen als je kunt. Ontwikkel dan een eenvoudig systeemblad en neem dat als uitgangspunt. Dit zal een grote verandering zijn.

Bron: Inverse

www.dimaredesign.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven