Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nijwie verblijdt dealers met 'live' voorraad

Dealers van Nijwie hebben actueel inzicht in de voorraad gekregen. Dit sinds het nieuwe klantportaal is gelanceerd. Eigen voorraad is enorm belangrijk voor meubelleverancier Nijwie Furniture uit Almelo. Daardoor kunnen ze flexibel zijn en snel leveren. Via het klantportaal geven ze klanten beter inzicht in de collecties en actuele voorraad. Raymond Oelderink, Operationeel directeur bij Nijwie, vertelt hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.

Raymond Oelderink, operationeel directeur bij Nijwie: "De website dient als etalage en dealerportaal voor bestaande klanten. Zij vinden alle belangrijke artikelinformatie online."

Automatisering belangrijk voor groei
Nijwie Furniture ontwerpt en levert diverse meubelcollecties aan retailers, groothandels en horeca. Klanten zijn inkoopverenigingen en landelijke winkelketens als Trendhopper en Profijt Meubel. De groei ging de laatste 3 tot 4 jaar erg hard. Ze kregen een nieuwe bedrijfshal erbij, waardoor het magazijn verdubbelde naar 3.000m². Automatisering speelt een belangrijke rol bij de groei. Raymond: "Door automatisering gaan alle handelingen sneller en kunnen we makkelijker groeien zonder veel extra mensen aan te nemen."

Een blik op het pand van Nijwie, dat ook de merken MySons en Le Chair voert.

Telefoon stond roodgloeiend
Tot vorig jaar was de website slechts een digitale etalage. De boekhouding werd gedaan in Exact en de voorraad in een Excel-bestand. Die combinatie voldeed niet meer om alle klantvragen te beantwoorden. Raymond: "Onze voorraad is één van onze sterkste punten, maar door inkoop en verkoop verandert die natuurlijk continu. Op de website werden wel artikelen getoond, maar geen voorraad. De telefoon ging de hele dag. Toen zijn we gaan zoeken naar een softwarepartner om ons te helpen met een klantportaal waar dealers de artikelvoorraad en levertijd kunnen zien. Die partner hebben we gevonden in Logic4."

Geïntegreerd klantportaal en ERP systeem
Bij Logic4 is het online klantportaal geïntegreerd met ERP functies zoals inkoop, orderverwerking, facturatie, voorraad, CRM en boekhouding. Daardoor heeft Nijwie nu alles in één systeem. Raymond: "Er is veel veranderd, niet alleen door Logic4. Vroeger deden we veel handmatig. We administreren nu alles en hanteren een duidelijke werkwijze met picklijsten. Ook reserveren we artikelen tegenwoordig op de toekomstige voorraad i.p.v. fysieke voorraad. We zijn vanaf september 2019 overgestapt op Logic4 en het voelt alsof we er al jaren mee werken. Het is intern helemaal geaccepteerd."

Potentiële klanten kijken eerst op de website naar het aanbod.

De beste service leveren
De website is nu een etalage én serviceportaal. Binnen een jaar ging Nijwie van 0 naar zo’n 5% orders via het klantportaal. Raymond: “Potentiële klanten kijken eerst op de website naar ons aanbod. Zo komen ook vaak aanvragen voor samenwerking binnen. Nieuwe klanten vragen nu direct een inlog voor het klantportaal, zodat ze onze prijzen en voorraad kunnen bekijken. Klanten zijn goed geïnformeerd en vinden het makkelijk dat ze gelijk via de website hun bestelling kunnen inschieten. Dat werkt een stuk beter en we hebben veel minder telefoonverkeer."

Kijk mee achter de schermen bij Nijwie Furniture.

Meer informatie:
Logic4 alles-in-één webshop & ERP
www.logic4.nl
053 436 14 08