Met zijn functionele producten en herkenbare esthetiek is Robert Bronwasser een representant van Dutch Design. Al sinds 1993 ontwikkelt hij producten voor merken als Heineken, Simon Levelt, Cascando, Goods en Unilever en daarbinnen heeft hij een hele eigen richting, visie en signatuur ontwikkeld. Hij is een industrieel ontwerper pur sang, die producten maakt met de eindgebruiker voor ogen, waarbij functie en vorm vloeiend samen komen.
Het koffietafelboek Enjoy Everyday Design illustreert zijn bijzondere manier van werken en geeft een prachtig overzicht van zijn favoriete gerealiseerde ontwerpen, maar ook nieuwe concepten. Het is een imposante stroom van beelden en impressies waarbij elke pagina anders is, omdat ook geen van zijn ontwerpen hetzelfde is.
Robert: “Design geeft zelfs de meest gewone producten een betekenis. Ook als je een product niet gebruikt, heeft het een functie. Een product zonder functie, is slechts een object.”
Design meer dan vorm
Robert heeft een onbegrensde passie voor productontwerp en het nut van goed ontworpen dagelijkse gebruiksvoorwerpen. Omdat hij het motto 'Enjoy Everyday Design' al jaren nastreeft en graag deelt met de wereld, wilde hij deze visie vastleggen in een gelijknamig boek. Want een boek is toch fysieker en minder vluchtig dan een website of beurs. “Hiermee wil ik mensen inspireren en laten zien dat design meer is dan vorm. En vooral het belang van design voor alledaagse producten, want voor producten die je dagelijks gebruikt, is het juist heel belangrijk dat deze goed zijn ontworpen”, aldus Robert.
Zijn drijfveer zit in het bedenken van goed doordachte en ogenschijnlijk vanzelfsprekende producten, die toch een eigen persoonlijkheid hebben. Het starten met een wit vel papier en in een helder proces stapsgewijs naar een eindproduct toe werken, is voor de ontwerper zelfs verslavend. Robert: “Niets is zo leuk als je ontwerpen overal tegenkomen en enthousiaste reacties van mensen ontvangen. Ik wil producten ontwerpen die een positieve impact hebben. Daarnaast is het feit dat mijn ontwerpen – vaak in grote oplages – écht gemaakt en gebruikt worden, heel dankbaar.”
Robert Bronwasser
Als zoon van een architect kreeg Robert Bronwasser (1968) zijn creativiteit van huis uit mee. Hij studeerde in 1992 cum laude af aan de Technische Universiteit in Delft in Industrieel Design en heeft sindsdien verschillende awards gewonnen, waaronder de IF Award, De Red Dot Award en de Interior Innovation Award.
De ontwerpen van Robert Bronwasser zijn gebaseerd op zijn filosofie SMILE: Smart, Modest, Iconic, Logica and Enjoyable. Hij voegt deze unieke filosofie toe in elk design en zorgt er daardoor voor dat mensen blij worden van zijn ontwerpen. Enkele bekende ontwerpen zijn het Grape wijnrek voor Goods (nog steeds in productie), de Heineken biertap (wereldwijd in duizenden kroegen), het servies voor Simon Levelt (het iconische koffiekopje in DWDD kwam uit dit servies) en de Ambi Pur Car luchtverfrisser (een bestseller in de jaren ‘90).
Meer informatie:
www.robertbronwasser.com


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
- Senior Interieurontwerper | Luxury By Nature
- Verkoopmedewerker Showroom | Table du Sud
- Verkoper | Domstad Slaapspecialist
- Retail shop assistent | Furnified Brandstore Amsterdam
Top 5 - gisteren
- GBS Keukens na dik 2 jaar failliet
- Rechtbank Haarlem verklaart vloerenbedrijf in staat van faillissement
- ''Het inrichten van een project op dit niveau is een delicate operatie!''
- 'Aanschaf van nieuw beddengoed draait voor Erik uit op een nachtmerrie'
- Extremis verwelkomt nieuwe CEO om bedrijf naar internationale groei te loodsen
Top 5 - afgelopen week
- Groothandel in woonaccessoires failliet
- Meubelgroothandel failliet verklaard
- Veldeman Group legt laatste hand aan transformatieplan om toekomstgericht te verstevigen
- 'Op weg naar de toekomst van interieur en decoratie met innovatieve groei en verfijnde collecties'
- Zo creëer je een moderne uitstraling in jouw huis
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Robert Bronwasser lanceert na 25 jaar productontwerp koffietafelboek
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-22 Diga Colmore houdt twee vip-shop dagen
- 2023-03-22 Logistiek.nl neemt 15 webshops op de korrel: 'Communiceren gaat soms ver, tot vervelens toe'
- 2023-03-22 Consumentenvertrouwen gaat goede kant op, maar is nog laag
- 2023-03-22 Prijsdaling koopwoningen in februari
- 2023-03-22 Waarom geen euroteken gebruiken op je site?
- 2023-03-22 Nieuwe look voor winkel Decorette Aalsmeer
- 2023-03-22 Trendwatcher Aafje Nijman houdt trendlezing
- 2023-03-22 'MDXL Project & Interieur is een netwerkevent om vraag en aanbod met elkaar te verbinden'
- 2023-03-22 Nieuwste Gira wandcontactdoos combineert licht met stroomvoorziening
- 2023-03-22 Bol.com maakt verduurzamen voor 51.000 verkooppartners makkelijker
- 2023-03-22 'Aanschaf van nieuw beddengoed draait voor Erik uit op een nachtmerrie'
- 2023-03-22 Vrachtwagen vol badkamermeubels belandt in de sloot
- 2023-03-22 ''Het inrichten van een project op dit niveau is een delicate operatie!''
- 2023-03-22 Welk social media kanaal past bij jouw winkel?
- 2023-03-21 Design District terug op volle sterkte: ruim 10.000 m² uitverkochte beursvloer
- 2023-03-21 Woonwinkel Van Brederode opent vestiging
- 2023-03-21 Online aankopen flink gedaald in 2022
- 2023-03-21 Drive in-oppervlak Hornbach Nederland in één klap flink gegroeid
- 2023-03-21 ‘Retail Nederland maakt transitie door en zet in op een omnichannel strategie’
- 2023-03-21 'Producenten zijn in de meeste landen nog steeds positief gestemd, behalve in België'