Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Robert Bronwasser lanceert na 25 jaar productontwerp koffietafelboek

Met zijn functionele producten en herkenbare esthetiek is Robert Bronwasser een representant van Dutch Design. Al sinds 1993 ontwikkelt hij producten voor merken als Heineken, Simon Levelt, Cascando, Goods en Unilever en daarbinnen heeft hij een hele eigen richting, visie en signatuur ontwikkeld. Hij is een industrieel ontwerper pur sang, die producten maakt met de eindgebruiker voor ogen, waarbij functie en vorm vloeiend samen komen. 



Het koffietafelboek Enjoy Everyday Design illustreert zijn bijzondere manier van werken en geeft een prachtig overzicht van zijn favoriete gerealiseerde ontwerpen, maar ook nieuwe concepten. Het is een imposante stroom van beelden en impressies waarbij elke pagina anders is, omdat ook geen van zijn ontwerpen hetzelfde is.
Robert: “Design geeft zelfs de meest gewone producten een betekenis. Ook als je een product niet gebruikt, heeft het een functie. Een product zonder functie, is slechts een object.”

Design meer dan vorm 
Robert heeft een onbegrensde passie voor productontwerp en het nut van goed ontworpen dagelijkse gebruiksvoorwerpen. Omdat hij het motto 'Enjoy Everyday Design' al jaren nastreeft en graag deelt met de wereld, wilde hij deze visie vastleggen in een gelijknamig boek. Want een boek is toch fysieker en minder vluchtig dan een website of beurs. “Hiermee wil ik mensen inspireren en laten zien dat design meer is dan vorm. En vooral het belang van design voor alledaagse producten, want voor producten die je dagelijks gebruikt, is het juist heel belangrijk dat deze goed zijn ontworpen”, aldus Robert. 

Zijn drijfveer zit in het bedenken van goed doordachte en ogenschijnlijk vanzelfsprekende producten, die toch een eigen persoonlijkheid hebben. Het starten met een wit vel papier en in een helder proces stapsgewijs naar een eindproduct toe werken, is voor de ontwerper zelfs verslavend. Robert: “Niets is zo leuk als je ontwerpen overal tegenkomen en enthousiaste reacties van mensen ontvangen. Ik wil producten ontwerpen die een positieve impact hebben. Daarnaast is het feit dat mijn ontwerpen – vaak in grote oplages – écht gemaakt en gebruikt worden, heel dankbaar.” 



Robert Bronwasser 
Als zoon van een architect kreeg Robert Bronwasser (1968) zijn creativiteit van huis uit mee. Hij studeerde in 1992 cum laude af aan de Technische Universiteit in Delft in Industrieel Design en heeft sindsdien verschillende awards gewonnen, waaronder de IF Award, De Red Dot Award en de Interior Innovation Award.

De ontwerpen van Robert Bronwasser zijn gebaseerd op zijn filosofie SMILE: Smart, Modest, Iconic, Logica and Enjoyable. Hij voegt deze unieke filosofie toe in elk design en zorgt er daardoor voor dat mensen blij worden van zijn ontwerpen. Enkele bekende ontwerpen zijn het Grape wijnrek voor Goods (nog steeds in productie), de Heineken biertap (wereldwijd in duizenden kroegen), het servies voor Simon Levelt (het iconische koffiekopje in DWDD kwam uit dit servies) en de Ambi Pur Car luchtverfrisser (een bestseller in de jaren ‘90). 

Meer informatie:
www.robertbronwasser.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.