Het themagebied Pure Atmospheres presenteert de stand van de techniek in het premiumsegment van interieurdesign. Hal 11 op de imm cologne 2021 wordt opnieuw het hart van de wereldwijde interieurontwerpindustrie. Met de introductie van conceptuele veranderingen om een gerichte stimulans te geven aan nieuwe klanten, is het evenement perfect getimed om de herlancering van de industrie in het licht van de coronavirus-crisis te ondersteunen.
Het team onder leiding van Matthias Pollmann en Claire Steinbrück heeft een duidelijk doel: de hele interieurscène komt in januari 2021 voor het eerst sinds het begin van de crisis samen in Keulen. Merken als Brühl, ClassiCon, Minotti, COR, Flexform, Edra, Schramm Werkstätten, Team 7, Prostoria, Leolux, Baxter en Giorgetti presenteren hun holistische interieurfilosofieën binnen de interieurwereld van Pure Atmospheres. Deze merken staan allemaal voor continuïteit, creativiteit en verandering tegelijkertijd - voor hen is imm cologne een kans om aan het begin van het jaar omzet te genereren. "De focus op het bedrijfsleven is iets dat we in januari duidelijk zullen kunnen ervaren", zegt Matthias Pollmann, Vice President Trade Fair Management. “Door de huidige situatie voeren we nog veel gesprekken, zowel met verschillende marktleiders als spannende verborgen kampioenen. Dit geeft me het vertrouwen dat we eind oktober een aantal interessante merken aan de lijst met namen kunnen toevoegen. Ons doel is om de branche de best mogelijke beurservaring te geven met imm cologne. Maar om dit te bereiken, moeten we de industrie opnieuw inzetten om zaken te doen”, voegt hij eraan toe.
Zich bewust van haar verantwoordelijkheid als gastheer voor de branche
Pure Atmospheres in 2021 zal ervaringsgedreven zijn en ondanks de uitgebreide beschermings- en hygiënemaatregelen een ambiance bieden van uitzonderlijke kwaliteit. Met zijn kwart-open gevels, ruime gangpaden en prominent gepositioneerde evenementenruimten is Pure Atmospheres een uitnodiging om inspiratie en informatie op te snuiven. “Vakbezoekers, media en geïnteresseerde consumenten verwachten tegenwoordig meer van een moderne beurs dan een uitgebreid marktoverzicht en een showcase van innovaties; ze zijn op zoek naar oriëntatie en een emotionele ervaring. Bepaalde elementen zullen echter moeten worden teruggeschroefd vanwege COVID-19. Onze focus ligt op het bieden van de ideale omgeving om zaken te doen. Maar daarnaast wordt hal 11 ook een bijzondere ervaring ”, aldus Dick Spierenburg, Creative Director van imm cologne. "We zijn ons absoluut bewust van onze verantwoordelijkheid", voegt Pollmann toe. “Imm cologne 2021 wordt de eerste grote verschijning voor internationale designlabels sinds de verspreiding van de coronaviruspandemie - en dus de eerste kans om persoonlijke contactpunten te creëren voor besluitvormers in de industrie. Dit geeft de vakbeurs ongetwijfeld een unieke betekenis als startsein voor de lancering van het nieuwe commerciële jaar in 2021 ”, legt Pollmann uit.
Hal 11 is een samenspel van talloze verschillende designelementen. Het is deze interactie die Pure Atmospheres tot een interieurervaring maakt. Naast productvitrines van exposanten en presentatieformats zoals Pure Platforms, die voor het eerst in de hal zullen verschijnen, zal in hal 11 The Stage en “Das Haus”, de imm cologne design installatie, te zien zijn.
Pure Platforms verhuist naar hal 11
Pure Atmospheres wordt bij uitstek vergezeld van Pure Platforms, die geselecteerde productassortimenten voor verschillende sectoren, waaronder de horeca, presenteren. Dit levert een meerwaarde op voor doelgroepen als de contractbusiness. Pure Platforms biedt jonge bedrijven en nieuwe exposanten de juiste setting voor een excellente beursoptreden in een compacte ruimte met het gecombineerde voordeel van een eenvoudige planning. Het segment brengt een zeer divers aanbod aan interieurdesign samen. De verscheidenheid aan producten die in de exclusieve Pure-omgeving te zien zijn, is zowel inspirerend voor bezoekers als aantrekkelijk voor exposanten. Behalve gevestigde meubelmerken kunnen vakbezoekers in hal 11 woonaccessoires, verlichting, behang en aanverwante interieurproducten ontdekken - allemaal samengebracht in een compacte ruimte en gepresenteerd in een open, gecoördineerde tentoonstellingsarchitectuur. Pure Platforms is bewust beperkt tot een beperkt aantal gebieden en zal op alle drie de niveaus van hal 11 worden geplaatst, dicht bij de zuidelijke roltrappen op elke verdieping.
The Stage - de trends voor het interieurjaar 2021
Het imm cologne trendsforum The Stage zal in januari weer gastheer zijn voor discussies en reacties op actuele thema's in de wereld van interieurdesign - dit keer op een nieuwe locatie in hal 11.3. Hier zullen experts praten over trends in het thuisleven, ontwerpers zullen licht werpen op hun concepten, en insiders uit de industrie zullen toekomstige ontwikkelingen bespreken. Net als in voorgaande jaren, zal het 2021 talks forum, dat waarschijnlijk het meest gerespecteerde in Europa is onder het vakpubliek, een overzicht geven van de nieuwste richtingen in interieurontwerp.
Het hoogtepunt evenement "Das Haus" viert tien jaar met "Das Apartment HAUS"
imm cologne 2021 is ook een bijzonder jaar voor “Das Haus”, een van de designhoogtepunten op het Interior Business-evenement. Normaal gesproken wordt een eregast - een ontwerper of een team van ontwerpers - uitgenodigd door imm cologne om hun zeer persoonlijke visie op het thuisleven van vandaag en morgen tot leven te brengen. Bij de tiende jubileumeditie verhuist niet alleen “Das Haus” naar een nieuwe locatie; de speciale design showcase op imm cologne zal ook een nieuwe richting inslaan met een vernieuwd concept en inhoud. De speciale editie is gewijd aan appartementen voor lang en kort verblijf, een type woning waar momenteel veel vraag naar is. In plaats van één ontwerper te selecteren, hebben de organisatoren drie ontwerpers of ontwerpteams uitgenodigd - die allemaal eerder een interpretatie van "Das Haus" in Keulen hebben gerealiseerd - om samen aan de installatie te werken. Koelnmesse - Wereldwijde competentie in meubels, interieur en design: Koelnmesse is 's werelds beste beursorganisator op het gebied van inrichting, wonen en levensstijl. In het beursknooppunt van Keulen behoren de toonaangevende internationale beurs imm cologne en de beursformats LivingKitchen, ORGATEC, spoga + gafa, interzum en Kind + Jugend tot de internationaal bekende en gevestigde ontmoetingsplaatsen voor de industrie. Deze beurzen vertegenwoordigen uitgebreid het segment van gestoffeerde meubelen en meubelen, de keukenindustrie, de kantoormeubelsector en het buitenleven, evenals de innovaties van de meubel toeleveringsindustrie.
Koelnmesse heeft de afgelopen jaren specifiek internationale beurzen in de belangrijkste snelgroeiende markten aan haar portfolio toegevoegd. Deze omvatten idd Shanghai, interzum bogotá in Bogotá, interzum guangzhou in Guangzhou en Pueri Expo in Sao Paulo. Met ambista, het online portaal voor de interieurbranche, biedt Koelnmesse het hele jaar door directe toegang tot producten, contacten, expertise en evenementen die relevant zijn voor de branche.