Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meubelbranche ervaart het comfort met Logic4

36 procent van de financieel eindverantwoordelijken klaagt over een verouderd ERP-pakket. Ook lopen veel meubelwebshops achter op de technologie van nu. Dat hoeft niet, want krachtige software levert de meubelbranche juist veel voordelen op. Kom achter 6 grote voordelen van meubelbranche software.

"Dealers kunnen bij ons online inloggen en daar de catalogus, prijslijsten, technische productinformatie en 3D bestanden vinden. Het is prachtig dat de webshop compleet gevoed wordt vanuit het ERP systeem van Logic4"

Rob Biester, eigenaar van meubelgroothandel FP Collection

Software die zit als gegoten
De softwarepakketten die meubelgroothandels en -retailers gebruiken lopen sterk uiteen. Vaak wordt gebruik gemaakt van een boekhoudpakket, een voorraadprogramma, losse Excel-lijstjes en een aparte website. Functies voor B2B prijzen achter een login of omnichannel mogelijkheden zijn niet altijd aanwezig. En de verschillende systemen zijn niet of slecht aan elkaar gekoppeld. Toch belangrijke elementen waar veel meubelgroothandels en -retailers behoefte aan hebben.

De 6 voordelen van alles-in-één webshop & ERP zijn:
1. Meubelspecificaties nog maar 1x invoeren
2. Gestructureerd inkopen en voorraad die altijd klopt
3. Klantcommunicatie automatiseren
4. Minder papierwerk en veel minder fouten
5. Producten en onderdelen overzichtelijk opslaan in het magazijn
6. Koppelen met vervoerders en/of eigen rittenplanning uitvoeren

1. Meubelspecificaties nog maar 1x invoeren
Importeurs, groothandels en retailers bieden vaak hetzelfde meubel met verschillende opties aan. Naast kleur kunnen klanten ook kiezen uit allerlei soorten stoffen, frames en voeten. Het is onbegonnen werk om elke variant als apart artikel in te voeren in je ERP systeem en vervolgens op de website te zetten met een unieke artikelomschrijving. Dit willen meubelverkopers dus het liefst automatiseren en aan elkaar koppelen. Gelukkig maakt slimme ERP software met geïntegreerde webshop dit mogelijk.

2. Gestructureerd inkopen en voorraad die altijd klopt
Om een breed assortiment aan te bieden aan hun klanten hebben meubelgroothandels en -retailers meerdere toeleveranciers. Sommige producten liggen in onderdelen in het magazijn, anderen als geassembleerd product. In beide gevallen moet precies duidelijk zijn hoeveel stuks er op voorraad zijn, wat er gereserveerd is, wat uitgeleverd kan worden en hoeveel bijbesteld moet worden. ERP software helpt aan één overzicht van alle toeleveranciers en voorraad. Ook geautomatiseerd inkooporders plaatsen en leveringen direct verwerken bespaart een hoop tijd.

3. Klantcommunicatie automatiseren
Klanten, dealers en webshop bezoekers houden van duidelijkheid. Een overzichtelijk assortiment, simpel bestelproces, automatische orderbevestiging, digitale factuur en inzichtelijke verzendstatus dragen hier sterk aan bij. Hiervoor is een ERP systeem met geïntegreerde boekhouding óf een goedwerkende koppeling essentieel. Ook self-service door middel van een klantportaal wordt door klanten erg gewaardeerd. Deze geautomatiseerde klantcommunicatie scheelt tijd en maakt een hoger serviceniveau mogelijk.

Meer voordelen in de blog van Logic4

Meer informatie:
Logic4 alles-in-één webshop & ERP
www.logic4.nl
053-4361408