Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Woonbranche plust maar liefst 36%, maar hoe zorg jij dat je de vraag aankan?

"De woonbranche draait op volle toeren. In de maand juli realiseerde we een plus van maar liefst 36%! Cumulatief staan we nu op een plus van zo’n 14%. Mooi deze omzetten, maar hoe zorg jij dat je de vraag aankan?" Dat schrijft Bert-Jan van der Stelt, branchespecialist wonen, in een column op de site van INretail.



"Ergens voelt het wel dubbel: deze gigantische omzetstijging in de woonbranche is mooi maar we zien ook de problemen in andere branches. Denk aan de horeca, de reisbranche en de culturele sector. De hoge bestedingen in de woonbranche zijn deels afkomstig van bestedingen die normaal gesproken in deze branches zouden worden gedaan."

Thuis is hot
"Feit is dat alles draait om thuis: het is de veilige plek geworden waar we leven, werken en elkaar ontmoeten. Dat heeft geleid tot een enorm vraag naar woonproducten. Niet alleen bij de woonwinkels, maar ook bij de DHZ-zaken en tuincentra. Dit vraagt het uiterste van ondernemers in deze branches. Want alles wat verkocht wordt, moet ook bezorgd, geplaatst, gelegd en opgehangen worden. Om dit alles binnen de afspraken te realiseren die je met de consument hebt gemaakt, is een grote uitdaging."

Blijf communiceren
"We krijgen nu vaker via CBW-erkend signalen van consumenten dat woonwinkels hun afspraken niet altijd nakomen. Vaak is er een goede reden voor, maar die wordt niet altijd gedeeld met de consument. Juist in deze tijden is communicatie met de klant en het managen van de verwachting essentieel. Hoe druk het ook is. Niets is vervelender dan dat er na een goed verkoopgesprek de levering en plaatsing niet conform de afspraken lopen. Daarom een paar handige tips hoe om te gaan met de drukte in de winkel. Lees het complete artikel hier.

Publicatiedatum: