Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

I-KOOK groeit uit naar ruim 25 vestigingen

I-KOOK is in de afgelopen 20 jaar uitgegroeid naar meer dan 25 vestigingen. Drijvende krachten achter het bedrijf zijn de broers Jaap en Roel Oostra, die samen de directie van Keukenspectrum Beheer voeren. In een interview met Qumedia verklaart het duo het succes.

De broers Roel en Jaap Oostra.

"Onze kracht ligt vooral in de cultuur van het bedrijf. Dat is enerzijds Hollandse nuchterheid en anderzijds het belang dat we hechten aan persoonlijke interactie met de klant. Vanaf het begin hebben we daarop ingezet. We zagen kansen in de keukenmarkt met een meer toegankelijke klantbenadering, kleinschaliger en veel minder massaal dan de destijds bekende ketens. We willen nog steeds echt de klant leren kennen en ons daarin kwetsbaar opstellen. Daardoor zijn we in staat een echte keukenspecialist te zijn in een segment van de markt waarin men dat niet verwacht. Een prijssegment dat aansluit bij dat van Ikea, maar dan gecombineerd met echt persoonlijk contact. We zien het als onze uitdaging een keuken te verkopen voor 3 tot 4.000 euro, met daarbij toch de persoonlijke aandacht van een keukenspeciaalzaak. Dat kan alleen door het gedegen, stapje voor stapje, op te bouwen. Daarvoor hebben we erg goede, sterke vakmensen nodig die goed zijn in hun vak, maar ook in het intermenselijke contact. Want zo'n prijsstelling kan alleen, wanneer je niet voor iedere klant alle uitzonderingen opzoekt. Je moet de complexe behoefte van de klant vertalen naar ontwerpen die toch redelijk eenvoudig te maken zijn. Je kunt je onderscheiden door heel ingewikkelde producten, maar daar ligt bij ons niet de focus. Wij willen het maatwerk vooral bieden in dienstverlening. Juist in die dienstverlening moet je niet ingekaderd denken. Kijk en luister naar de klant en probeer vast te stellen: waarin kan ik nu voor hem of haar het verschil maken?"

Lees hier het complete interview dat Qumedia met de broers had.

Publicatiedatum: