Karwei heeft Shelly Sterk ingezet in een reclamecampagne op het gebied van upcycling; een manier om oude spullen nieuw leven in te blazen. Deze trend draait om het zuiniger omgaan met spullen en daagt uit om met een klein budget een mooier interieur te creëren. Gooi je oude spullen dus niet zomaar weg, maar maak er een klusproject van, aldus Karwei in een persbericht.
"Bij het inrichten van het huis wordt het steeds belangrijker om zuinig om te gaan met spullen. Wie lief is voor de planeet, gooit oude meubels niet weg, maar geeft ze een tweede leven. Deze nieuwe interieurtrend heet upcycling. Het idee is dat je bestaande materialen en spullen op een creatieve manier opknapt. Met kleding wordt dit al veel gedaan, maar meubels lenen zich er ook perfect voor. Met een totale restyle kunnen meubels er weer jaren tegenaan. Dat is dus een win-win situatie voor het milieu én voor je portemonnee", redeneert de bouwmarkt.
In een reeks nieuwe Karwei-video’s laat presentatrice Shelly Sterk zien hoe je verschillende meubels kunt upcyclen. Shelly gaat langs bij mensen die een oud meubelstuk een frisse uitstraling willen geven en verrast hen met een upcycling-makeover. Elke week verschijnt er een nieuwe aflevering op het YouTube-kanaal en de IGTV (Instagram TV) van Karwei. Hier kun je Shelly’s eerste project bekijken: