Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Beter Bed komt opnieuw met positieve cijfers

Beddenwinkel Beter Bed heeft in het eerste halfjaar meer omzet behaald dan het voorgaande jaar. Door de coronacrisis kreeg het in diezelfde periode minder bestellingen binnen, maar dit was pas na half maart. 

De omzet in het eerste half jaar van 2020 van Beter Bed steeg met 9,9% ten opzichte van voorgaand jaar tot € 103,5 miljoen. De online omzet steeg met 71,4% tot € 5,6 miljoen, vooral dankzij een sterke prestatie in het tweede kwartaal van + 114,9% in de Benelux.



"Zowel banken als aandeelhouders gaven vertrouwen in Beter Bed Holding NV met uitbreiding van de huidige financieringsfaciliteiten en conversie van de aandeelhouderslening plus opgelopen rente in nieuw uitgegeven aandelen. De conversie van de rente zal gebaseerd zijn op een gemiddelde marktaandeelprijs vóór deze publicatie en de conversie van de hoofdsom zal gebaseerd zijn op een gemiddelde marktaandeelprijs na deze publicatie, de laatste met een bescheiden korting. Voor deze transactie kunnen maximaal 2,15 miljoen aandelen worden uitgegeven. Bovendien stemde Beter Bed Holding NV ermee in de rentevoet voor de eeuwigdurende lening voor de komende 12 maanden te verlagen.

Covid-19 heeft de orderintake van de Groep in de laatste twee weken van maart beïnvloed. Onze eerste en primaire focus was echter het welzijn van onze medewerkers, klanten en andere belanghebbenden, waardoor het merendeel van onze winkels open kon blijven en onze producten aan onze gewaardeerde klanten konden leveren. Ons crisisteam richtte zich op het verder versterken van de relaties met belangrijke leveranciers om de continuïteit in onze supplychain te waarborgen. Verder hebben we medewerkers opnieuw ingezet voor de online propositie om het veranderende koopgedrag van onze klanten op te vangen. Na de eerste weken zagen we een sterke stijging van omzet en resultaat, met een flinke groei in ons online kanaal", meldt Beter Bed in een persbericht.

Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl 

Publicatiedatum: