Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Uitkomsten marketingrapport Verlichtingszaken 2020:

Meer vraag naar zuinige en luxe verlichting

Verlichtingsdetaillisten voorzien een verdere toename van het gebruik van internet als oriëntatie- en verkoopkanaal. Op het gebied van producttrends zal de vraag naar duurzame en energiezuinige producten toenemen. Daarnaast voorziet men een toename van de vraag naar luxe en kwaliteitsproducten. Ook wordt domotica en smart verlichting meer en meer de standaard. Dat blijkt uit het Marketingrapport Verlichtingszaken 2020.


FOTO TER ILLUSTRATIE - EXPO TRADING HOLLAND (ETH).

Uit een onderzoek onder verlichtingszaken komen de volgende belangrijkste ontwikkelingen en trends naar voren:

Ontwikkelingen en trends - branche en bedrijfsvoering:
- Verdere toename van internet als oriëntatie- en verkoopkanaal, omnichannel, combinatie winkel en online verder uitnutten.
- Specialisatie op het gebied van assortiment, klantenbinding, vakkennis, beleving en service worden belangrijker voor de detaillist, onderscheidend vermogen.
- Verdere schaalvergroting: minder, maar grotere verlichtingszaken enerzijds, maar ook ruimte voor kleinere gespecialiseerde winkels.
- Duurzaamheid en circulariteit; zowel op ondernemingsniveau als op productniveau.
- Meer rechtstreekse verkoop en levering van producenten aan de eindconsument.
- Toename van online marketplaces en verkoopplatformen.
- Meer (verticale) samenwerking binnen de bedrijfskolom.
 
Veruit de belangrijkste ontwikkeling in de branche volgens de ondernemers is de verdere toename van het gebruik van internet als oriëntatie- en verkoopkanaal. Dit geldt zowel voor ondernemingen binnen de branche als daarbuiten. Tevens voorziet men een verdere specialisatie van winkels om bestaansrecht te behouden. Voor fysieke winkels vormen vakkennis, beleving, kwaliteit en service belangrijke componenten.

Ontwikkelingen en trends – producten:
- Duurzame en energiezuinige producten.
- Domotica, smart verlichting.
- Meer luxe en kwaliteitsproducten, comfort, design en gemak.
- Meer armaturen van glas.
- Veel kleur in de collecties.
- Verdere verbeteringen en doorontwikkelingen van LED lichtbronnen.

Volgens diverse ondernemers zal de vraag naar duurzame en energiezuinige producten toenemen. Daarnaast voorziet men een toenemende vraag naar luxe en kwaliteitsproducten. Ook wordt domotica en smart verlichting meer en meer de standaard. Men verwacht een verdere verbetering en doorontwikkeling van LED lichtbronnen.

Bron: Marketingrapport Verlichtingszaken 2020

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR  Almelo
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: