Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eijffinger stelt lancering van nieuwe collecties niet uit

Isabelle Aberson: "Wij vinden het belangrijk dat de consument iets nieuws te zien krijgt"

De afgelopen periode is voor veel leveranciers lastig geweest omdat fabrieken dicht waren of omdat de designteams thuis moesten zitten. Bij het Nederlandse merk Eijffinger liep alles met een enkele vertraging goed door. "Op de productie na doen we alles in eigen huis", vertelt Isabelle Aberson, commercieel manager bij Eijffinger. "We produceren in veel verschillende fabrieken. Op deze manier kunnen wij op vele manieren onze producten produceren en hebben wij een veelzijdige collectie om aan te bieden. Het was even spannend of we op tijd onze nieuwe collecties konden lanceren in verband met de tijdelijke sluiting van verschillende fabrieken, maar dit gaat goed komen.” In het najaar lanceren zij dan ook nieuwe stoffen én behangcollecties.


Isabelle Aberson, commercieel manager bij Eijffinger.

Het Nederlandse merk, dat behang en textiel levert aan projectinrichters en retailers, is in 145 jaar vanuit het hoofdkantoor in Zoetermeer uitgegroeid tot leverancier aan 90 landen wereldwijd. Het behang levert het bedrijf in al die landen, maar de stoffencollectie is vooral gericht op Europa.

Nieuwe productgroep
Waar Eijffinger nu gespecialiseerd is in behang en interieurstoffen, voegt het bedrijf dit jaar een nieuwe productgroep toe aan haar assortiment. “In augustus lanceren wij een nieuw product voor op de wand. Hiermee hopen wij een bepaalde doelgroep aan te spreken die graag iets moois op de wand wil, maar behangen nog net te spannend vindt om zelf te doen. Uiteraard sluit dit nieuwe product aan bij ons huidige gamma.”

Gouden Kappen
In al die jaren dat het bedrijf bestaat hebben ze heel wat collecties behang en interieurstoffen uitgebracht. "Het aantal stoffen dat wij in onze collectie hebben kan voor de retailer wel eens onoverzichtelijk worden in de showroom. Daarom hebben wij de GOLD collectie (goudcollectie, red.) samengesteld, een commerciële collectie stoffen voor een goede prijs. Op een kapstaal zitten wel 30 tot 40 verschillende kleuren, voornamelijk uni's. De collectie bestaat vooralsnog uit vijf stalen, in september zullen dit er zeven zijn."

"De kapstalen zijn te herkennen aan de gouden kap, dit is voor de retailer makkelijk. Met deze collectie zit je altijd goed. Met de zeven stalen kan 90% van de klanten bediend worden. Die andere tien procent zal toch gaan voor iets specials, dit is te vinden tussen onze andere kapstalen. We noemen het ook wel de-altijd-goud-collectie, een knipoog naar altijd goed." Vooralsnog zijn ze bij Eijffinger aan het kijken hoe het aanslaat in de Benelux en als dit goed gaat wordt deze collectie over de andere landen verdeeld.


Stof Yibbie, een gouden kap stof. 

Projectmarkt
"Ondanks de coronacrisis zijn wij gelukkig gelijk gebleven in onze afzet. Veel consumenten hebben denk ik die kale muur aangepakt, want ondanks dat veel landen in lockdown zaten hebben wij hier gelukkig niet veel last van gehad. Nu we bij de consument goed vertegenwoordigd zijn, willen we ons meer gaan richten op de projectmarkt. We groeien daar aardig en zijn dan ook op zoek naar een accountmanager. Zo willen we de architecten beter bereiken die al met onze producten werken of die er mee willen gaan werken."

Nieuwe collectie
Net als andere jaren gaat Eijffinger door met het uitbrengen van nieuwe collecties. "Veel conculega's stellen dit uit, maar wij vinden het belangrijk dat de consument toch iets nieuws te zien krijgt. Rond oktober brengen wij dan ook onze nieuwe collecties op de markt, iets later dan gepland. We lopen dit jaar, ondanks dat het allemaal voorspoedig loopt, een maand achter op ons schema, maar dit zit gelukkig een lancering van nieuwe collecties dit najaar niet in de weg", zegt Isabelle tot besluit.

Meer informatie:
Eijffinger
www.eijffinger.com