Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet winkels in meubels en woninginrichting opnieuw gestegen

Recordgroei april in mei nog eens overtroffen

De detailhandel heeft in mei 8,2 procent meer omgezet dan in mei 2019, meldt het CBS. Dat is de grootste groei in 14 jaar tijd. Het verkoopvolume lag 5,9 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online bijna 50 procent meer omgezet.
De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus hebben ook in mei een divers effect gehad op de detailhandel. De winkels in doe-het-zelfartikelen noteerden opnieuw een recordstijging van de omzet.

Passe Partout en Haans Lifestyle houden dezer dagen een huisshow.

De omzet van de winkels in non-food groeide in mei met 1,2 procent. Dat is de eerste groei sinds het begin van de coronacrisis eind maart. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was nagenoeg gelijk aan een jaar eerder.

De omzet van de winkels in meubels en woninginrichting, de winkels in consumentenelektronica en witgoed groeide. Voor de vijfde maand op rij was de omzet van de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren hoger dan een jaar eerder. De recordgroei van april werd in mei nog eens overtroffen.

Online omzet bijna 50 procent hoger
De online omzet was in mei 49,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Op april 2020 na was dit de sterkste omzetstijging sinds de publicatie van de internetverkopen in januari 2014. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 38,7 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 64,8 procent. 

Publicatiedatum: