Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Commercieel directeur Harry IJsinga van Hartman Outdoor:

''Niet ondanks, maar dankzij de coronamaatregelen hebben wij een topjaar''

Vooral vroeg in het jaar worden de meeste tuinmeubelen aangeschaft. Dit is dan ook een heel belangrijke periode voor tuinmeubelspecialisten. Alleen dit jaar loopt alles anders, nadat het coronavirus de kop opstak. In Nederland bleven veel tuincentra en woonwinkels open, maar in veel andere landen moesten deze verplicht de deuren sluiten.


Harry IJsinga op een van de bestsellers in de showroom te Enschede.

Begin april 2020 gaf Harry IJsinga, commercieel directeur van Hartman, aan dat de verwachting was dat de komende maanden de verkoop alleen maar zal toenemen. Dit onder andere omdat de meeste zomervakanties hoogstwaarschijnlijk in de achtertuin zouden worden doorgebracht. "Wanneer we nu terugblikken komt deze voorspelling ook uit. 'Dus niet ondanks, maar dankzij de coronamaatregelen heeft de tuinmeubelbranche een topjaar", laat hij weten.

''We zien dat internetaanbieders en winkels met webshops het meest succesvol zijn in deze tijden. Die springen er nu echt uit. Daarnaast de speciaalzaken met gerichte aankopen, door middel van private shopping die ze de klant aanbieden. Van onze dealers in Nederland is het merendeel (ondanks de crisis) nog redelijk tevreden over de (door)verkoop.'' 

Terugkerende bruine tinten
Hartman heeft niet stilgezeten de afgelopen maanden en gewerkt aan de productie van nieuwe modellen en marketingcampagnes opgezet. Het verrassend lijnenspel met nieuwe materialen is voor productdeveloper Remco de Boer een belangrijke inspiratie geweest voor deze nieuwe modellen. Daarnaast ziet Dutch designer Geert Steinmeijer in de interieurwereld een terugkerende trend in bruintinten die genuanceerd worden met zachte kleuren. ''Dit hebben we vertaald naar outdoor, door warme bruin- en groentinten te complementeren met frisse pastels en natuurlijke materialen.''


Een selectie van nieuwe producten, materialen en kleuren.

No time to waste - stevige ambitie
De tuinmeubelspecialist heeft zichzelf een duidelijk doel gesteld. "Uiteindelijk willen we volledig gerecycled kunnen produceren. Dat is een stevige ambitie, maar het kan, daar zijn we van overtuigd.'' 
Vorig jaar heeft het bedrijf uit Enschede een begin gemaakt met de introductie van de Green Valley Chair. Voor 2021 wordt de volgende stap gemaakt met Seaqual kussens. 

''Waarschijnlijk zal voor de inkoop van 2021 nog meer de nadruk liggen op de zekerheid van levering en kwaliteit. Door productie in Nederland zijn we in staat flexibel in te spelen op het veranderende koopgedrag en zien wij veel mogelijkheden voor de toekomst.''


Een blik in de showroom.

Partner voor de toekomst
De wereld is als gevolg van Covid-19 sterk aan verandering onderhevig. Essentieel hierbij is dat een partner niet alleen moet kunnen beschikken over een onderscheidend product, maar ook in staat moet zijn om de totale supply chain optimaal te faciliteren. ''Door onze eigen productiefaciliteiten in Nederland, de sterke logistieke ondersteuning vanuit het warehouse en de nadruk op flexibiliteit, zijn wij in staat aan deze nieuwe eisen van een succesvolle partner te voldoen. Hierdoor zijn we vooruitstrevend binnen de branche.''  

Daarnaast is Hartman volop online actief. ''De consument oriƫnteert veel online. Wij kunnen samen met de partner de klantreis en juiste inspiratie bieden. Zo genereren we traffic en leads naar de winkel en geven we samen de verkoop een boost. Wij faciliteren de klantreis, de partner zorgt voor de sales.
Omdat veel beurzen niet doorgaan, nodigen we (toekomstige) partners graag uit in onze uitgebreide showroom in Enschede om daar onze nieuwste en diverse collecties te presenteren en toe te lichten'', besluit Harry.

Meer informatie:
Hartman - Harry IJsinga
harry.ijsinga@hartman.nl
www.hartman.nl
Goolkatenweg 55
7521 BE Enschede
Tel: 053-4885555