'De lockdown heeft ons zeker één ding duidelijk gemaakt: het belang van knus en comfortabel wonen. In tijden waarin we week in week uit in ons eigen kot moesten blijven, werden we voortdurend geconfronteerd met de aangename én minder aangename kantjes van onze woning: een uitgeleefde zetel, niet-meer-zo-hippe meubelen, een te klein thuisbureau, een piepende ingemaakte kast, een versleten vloerkleed… het zijn maar enkele voorbeelden van interieurproducten die weleens aan vernieuwing toe zouden kunnen zijn. Hoog tijd dus om ook eens aandacht te besteden aan ons interieur. En zo de Belgische producenten, interieurbouwers én merken een hart onder de riem te steken.'
Ferm gerief op radio, online en op het winkelpunt
Via de ludieke radio- en onlinecampagne “Geef meer driekleur aan je interieur!” en een gloednieuwe website www.fermgerief.be wil Fedustria, de Belgische federatie van textiel-, hout- en meubelbedrijven, alle landgenoten tonen dat er heel wat trendy en mooie interieurproducten en merken van Belgische makelij bestaan. Iets dat nog te weinig Belgen vandaag weten.
Op de website www.fermgerief.be krijgt men in functie van de gekozen leefruimte een aantal sfeerbeelden te zien van mogelijke opstellingen en interieurproducten. Via de foto’s kan men doorklikken naar de websites van de bedrijven in kwestie, waar men nog veel meer inspiratie kan vinden.
Een grappige en pratende woning die zijn bewoners duidelijk maakt dat hij iets nieuws verdient, speelt de centrale rol in de radiospot. Deze zal aan Vlaamse zijde te horen zijn op MNM, StuBru, Radio1, Radio2, Q Music, Joe FM, Willy en TOP Radio, en dit van 8 tot en met 21 juni; aan Franstalige zijde van 8 tot en met 13 juni op La Première, Classic 21 en Pure FM. Daarnaast is er ook een groot onlineluik aan de campagne via banners op websites en posts op social media (o.a. Facebook en Instagram). Raamstickers en displays zorgen voor herkenbaarheid in de showroom of in het winkelpunt.
Koop interieurproducten van Belgische makelij en steun de lokaal verankerde industrie en handel.
Met deze campagne wil Fedustria de producenten van interieurproducten en de interieurbouwers ondersteunen, die het door de coronapandemie en de bijbehorende langdurige sluiting van de meubel- en interieurwinkels zwaar te verduren hebben.
Peter Van Hoecke, CEO Van Hoecke NV: “Meubelen die in België geproduceerd worden, dragen bij aan het economische herstel én de koopkracht. Ze genereren hier meerwaarde voor de fabrikant, voor de meubelwinkels, de toeleveranciers en de gehele lokale waardeketen. Dat is wat onze sector nu nodig heeft en waar deze campagne van Fedustria optimaal toe bijdraagt. Zo’n positieve communicatie is een fantastische boost voor de sector in deze uitdagende post-Corona-tijden!”
Filip De Jaeger, adjunct-directeur-generaal Fedustria: “We willen de consument wakker schudden dat er ook mooie interieurproducten van Belgische makelij bestaan om hun huis of appartement mee te verfraaien. Bovendien creëerde COVID-19 meer dan ooit draagvlak om lokaal te shoppen, om te winkelhieren. Laten we deze kans dan ook grijpen om de lokaal verankerde industrie en handel te steunen. Want laten we niet vergeten dat het deze bedrijven zijn, die dankzij de jobcreatie en investeringen in eigen land, mee zorgen voor de welvaart van ons allemaal.”
Meer informatie:
Fedustria
www.fedustria.be


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Fedustria doet via campagne oproep aan alle Belgen: “Geef meer driekleur aan je interieur!”
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Aandachtspunten bij het kopen van een huis
- 2023-03-30 Polspotten gaat samenwerking aan met FIEGE voor duurzame logistieke oplossingen
- 2023-03-30 Nu al 4 keer zoveel stakingen als gemiddeld
- 2023-03-30 René Dekker van Dekker Interieur: 'Jarenlang gedroomd over dit concept’
- 2023-03-30 Nieuwe Dutchbone collectie lente/zomer 2023 straalt warmte en sfeer uit
- 2023-03-29 'Oplossingen voor krappe bedrijfsruimtemarkt nog ver weg'
- 2023-03-29 JUNG’s laat tijdelijke en duurzame installatie zien op Fuorisalone 2023
- 2023-03-29 5 tips voor Milaan Design Week 2023
- 2023-03-29 'Slimme' bouwer moet activiteiten staken
- 2023-03-29 Franken ziet zijn keuken- en badkamerzaak failliet gaan
- 2023-03-29 Beschikbaar inkomen huishoudens 2 procent hoger in 2022
- 2023-03-29 Interessante productpresentaties in het Atrium tijdens MDXL Project & Interieur
- 2023-03-28 Consument investeerde €11,3 miljard in duurzamere woning
- 2023-03-28 'België grootste importeur van illegaal hout'
- 2023-03-28 Table du Sud introduceert designsamenwerking met Studio Verbaan
- 2023-03-28 By Sidde opent woonwinkel in Heerenveen
- 2023-03-28 Forse loonsverhoging voor werknemers in de bouwtoelevering
- 2023-03-28 Franse platform breidt Nederlandse e-commercetak uit
- 2023-03-28 Nieuwe stuurman bij Bijenkorf
- 2023-03-28 Warenhuis Galeria voorlopig gered