Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fedustria doet via campagne oproep aan alle Belgen: “Geef meer driekleur aan je interieur!”

'De lockdown heeft ons zeker één ding duidelijk gemaakt: het belang van knus en comfortabel wonen. In tijden waarin we week in week uit in ons eigen kot moesten blijven, werden we voortdurend geconfronteerd met de aangename én minder aangename kantjes van onze woning: een uitgeleefde zetel, niet-meer-zo-hippe meubelen, een te klein thuisbureau, een piepende ingemaakte kast, een versleten vloerkleed… het zijn maar enkele voorbeelden van interieurproducten die weleens aan vernieuwing toe zouden kunnen zijn. Hoog tijd dus om ook eens aandacht te besteden aan ons interieur. En zo de Belgische producenten, interieurbouwers én merken een hart onder de riem te steken.' 



Ferm gerief op radio, online en op het winkelpunt

Via de ludieke radio- en onlinecampagne “Geef meer driekleur aan je interieur!” en een gloednieuwe website www.fermgerief.be wil Fedustria, de Belgische federatie van textiel-, hout- en meubelbedrijven, alle landgenoten tonen dat er heel wat trendy en mooie interieurproducten en merken van Belgische makelij bestaan. Iets dat nog te weinig Belgen vandaag weten.

Op de website www.fermgerief.be krijgt men in functie van de gekozen leefruimte een aantal sfeerbeelden te zien van mogelijke opstellingen en interieurproducten. Via de foto’s kan men doorklikken naar de websites van de bedrijven in kwestie, waar men nog veel meer inspiratie kan vinden.

Een grappige en pratende woning die zijn bewoners duidelijk maakt dat hij iets nieuws verdient, speelt de centrale rol in de radiospot. Deze zal aan Vlaamse zijde te horen zijn op MNM, StuBru, Radio1, Radio2, Q Music, Joe FM, Willy en TOP Radio, en dit van 8 tot en met 21 juni; aan Franstalige zijde van 8 tot en met 13 juni op La Première, Classic 21 en Pure FM. Daarnaast is er ook een groot onlineluik aan de campagne via banners op websites en posts op social media (o.a. Facebook en Instagram). Raamstickers en displays zorgen voor herkenbaarheid in de showroom of in het winkelpunt.

Koop interieurproducten van Belgische makelij en steun de lokaal verankerde industrie en handel.
Met deze campagne wil Fedustria de producenten van interieurproducten en de interieurbouwers ondersteunen, die het door de coronapandemie en de bijbehorende langdurige sluiting van de meubel- en interieurwinkels zwaar te verduren hebben.

Peter Van Hoecke, CEO Van Hoecke NV: “Meubelen die in België geproduceerd worden, dragen bij aan het economische herstel én de koopkracht. Ze genereren hier meerwaarde voor de fabrikant, voor de meubelwinkels, de toeleveranciers en de gehele lokale waardeketen. Dat is wat onze sector nu nodig heeft en waar deze campagne van Fedustria optimaal toe bijdraagt. Zo’n positieve communicatie is een fantastische boost voor de sector in deze uitdagende post-Corona-tijden!”

Filip De Jaeger, adjunct-directeur-generaal Fedustria: “We willen de consument wakker schudden dat er ook mooie interieurproducten van Belgische makelij bestaan om hun huis of appartement mee te verfraaien. Bovendien creëerde COVID-19 meer dan ooit draagvlak om lokaal te shoppen, om te winkelhieren. Laten we deze kans dan ook grijpen om de lokaal verankerde industrie en handel te steunen. Want laten we niet vergeten dat het deze bedrijven zijn, die dankzij de jobcreatie en investeringen in eigen land, mee zorgen voor de welvaart van ons allemaal.”

Meer informatie:
Fedustria
www.fedustria.be 

Publicatiedatum: