Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer consumenten zoeken online meubels

Het gaat maar door! Nog steeds is de top niet bereikt. Het aantal keren dat consumenten via internet naar meubelen zoeken, neemt met de maand toe. Dat ondervindt niet alleen ons nieuwsplatform Wonen360, maar het blijkt ook uit een analyse van woonmeubel gerelateerde zoektermen. In april is er er ruim twee keer zo vaak gezocht naar woonmeubels dan in dezelfde maand een jaar geleden.


Relaxfauteuil DS-343 van De Sede.

De coronacrisis heeft sinds halverwege maart zijn weerslag op de winkelstraat, meldt Marktdata.nl. De coronamaatregelen maken het er niet gezelliger op om te gaan winkelen en veel mensen blijven zoveel mogelijk thuis, zowel qua werk als vrijetijdsbesteding. Uit angst voor het verspreiden van het virus, uit angst voor besmetting of omdat het niet meer zo vrij en gezellig is in de winkelstraat. Wat betekent dit voor meubelzaken? De consument is massaal aan het opruimen en klussen geslagen in en om het eigen huis. Files voor de milieustraten, bouwmarkten en tuincentra. Je zou denken dat als men gaat klussen en opruimen men ook het interieur aanpakt. Maar hoe zit dat met de woonmeubels? En koopt men nog wel in een fysieke winkel of stapt men massaal over op online aankopen? Marktdata.nl heeft het online zoekgedrag van de Nederlandse consument op het gebied van woonmeubels onder de loep genomen van voor en tijdens de corona maatregelen.

Sinds de coronacrisis is het zoekvolume fors toegenomen. In april nam het zoekvolume naar woonmeubels in zijn totaliteit toe met 118 procent, dus ruim een verdubbeling ten opzichte van april 2019. Alle onderscheiden meubels laten een groei van het zoekvolume zien in de maand april. De sterkste groei van het zoekvolume betreft, net als in het eerste kwartaal, de bureaustoel. Dit zoekwoord werd in april bijna 400.000 keer in een zoekopdracht gebruikt, wat neer komt op een groei van 371 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Naast de sterke groei van het zoekvolume op het gebied van thuis werken zien we dat de gamestoel en de hangstoel in april ook sterk in populariteit toenamen. Ook het woord 'gaming' kent in de database van gerelateerde zoekopdrachten een verdrievoudiging van het zoekvolume. Onder jongeren is een gamestoel momenteel razend populair. Dat de tuinstoel ook veel meer wordt gezocht is niet zo’n verrassing met de coronamaatregelen. Dat de campingstoel de kleinste toename laat zien in het zoekvolume heeft wellicht te maken met de corona maatregel om niet op vakantie te gaan en zoveel mogelijk thuis te blijven, aldus Marktdata.nl.

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: