Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Oscar Pauwelyn van Nill Spring: "Besef groeit dat er ook nadelen zijn aan sterke globalisatie"

De afgelopen periode heeft ook op Oscar Pauwelyn, medezaakvoerder van het Belgische beddenbedrijf Nill Spring, veel impact gemaakt. "Toen België in lockdown ging en onze klanten genoodzaakt waren om te sluiten, hebben wij ook beslist om de productie stil te leggen. Tijdens de lockdown hebben we van die tijd geprofiteerd om in de productie alles terug op orde te zetten", vertelt de Vlaamse ondernemer.

Family time
"Als ondernemers hadden we plots wat meer tijd voor ons gezin, wat in pre-corona tijd zeker niet altijd het geval was. Ook dit was even aanpassen, zeker als je twee kleine kinderen hebt zoals ik."

Verder heeft Pauwelyn deze periode kunnen gebruiken voor zelfreflectie. "Nu hadden we de tijd om ons gamma grondig te herbekijken en om over nieuwe ideeën na te denken." Bovendien was er weer eens tijd om even op adem te komen na een drukke periode.



Verwachtingen na de crisis
Pauwelyn verwacht dat veel bedrijven die het al goed deden voor de crisis, het ook weer goed zullen doen na de crisis. Tevens rekent hij erop dat mensen, na lange tijd thuis gezeten te hebben, grondig over hun interieur na gaan denken.
"We zullen deze zomer waarschijnlijk niet op reis mogen, waardoor er toch een redelijk budget vrij komt om eventueel aan een nieuw bed uit te geven", merkt hij op.

Lokale ondernemers
Er wordt momenteel weer meer aandacht gegeven aan lokaal winkelen, om de eigen economie draaiend te houden. Dit komt volgens Pauwelyn ten goede van de gespecialiseerde lokale slaapcomfortzaak.
"Nu groeit het besef dat er ook nadelen zijn aan een sterke globalisatie. Misschien zullen de mensen vanaf nu bewuster voor producten uit eigen land kiezen."



Creativiteit
Het valt Pauwelyn op dat veel van Nill Spring's klanten niet stil hebben gezeten en vooral bezig zijn geweest met de digitalisatie van hun zaak. "Ik bewonder de veerkracht en creativiteit van veel van onze klanten tijdens deze crisis. Zo is er een dealer, die een digitale opendeur heeft gehouden. Klanten konden de showroom via de pc bezoeken en over ieder bed de nodige info verkrijgen."

De 'gewone' dingen
Ten slotte hoopt Pauwelyn dat we na deze crisis weer meer kunnen genieten van 'gewone' dingen, zoals uit eten gaan met vrienden of een drankje in de stad.

Meer informatie
Nill Spring
info@nillspring.be
www.nillspring.be


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven