Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw verkooprecord Hansgrohe Group

De Hansgrohe Groep sloot boekjaar 2019 af met een nieuw verkoophoogtepunt. De sanitair- en douchespecialist uit Schiltach, Duitsland, behaalde een totale omzet van 1,088 miljard euro. Vergeleken met vorig jaar vertegenwoordigt deze exclusief organische groei een stijging van circa één procent. De EBITDA bedraagt ​​€ 213,5 miljoen, een lichte daling van één procent in vergelijking met vorig jaar.

De EBITDA-marge blijft ongewijzigd op ongeveer 20 procent, een bewijs van de winstgevende groei van de Hansgrohe Groep. Tegelijkertijd heeft de onderneming haar werkkapitaal aanzienlijk geoptimaliseerd, waardoor de operationele cashflow met twaalf procent is gestegen tot 176,1 miljoen euro.



"Hansgrohe heeft voor de tiende keer op rij een nieuw verkooprecord behaald", zegt Hans Juergen Kalmbach, voorzitter van de raad van bestuur van Hansgrohe SE. "Met uitgebreide investeringen in onze toekomst, bijvoorbeeld in de nieuwe plastic galvaniseer faciliteit op de Offenburg-site of in digitalisering, en ondanks een negatief speciaal effect van de reorganisatie van de Amerikaanse distributie, kunnen we terugkijken op het op één na beste economische resultaat in de geschiedenis van ons bedrijf. De inzet en creatieve kracht van al onze medewerkers wereldwijd was fundamenteel voor dit succes. Ze verdienen onze speciale dank, die ik ook namens mijn collega's in de raad van bestuur wil uiten. Onze cultuur van actieve samenwerking vormt de basis voor het veiligstellen van ons bedrijfssucces en zal ons blijven ondersteunen in de huidige situatie." 

4.711 medewerkers droegen wereldwijd bij aan deze nieuwe verkooppiek (2018: 4.687). Op 31 december 2019 werkten 2.964 van deze medewerkers in Duitsland (2018: 2.864) en 1.747 op de internationale locaties van de Hansgrohe Groep (2018: 1.823).

Bevredigende groei
In 2020, een jaar met een verzwakte wereldeconomie, zal de Hansgrohe Groep opnieuw ongeveer 77 procent van haar omzet buiten Duitsland genereren. Het wereldwijd actieve bedrijf levert haar armaturen en douches aan meer dan 140 landen. De in het Zwarte Woud gevestigde sanitairspecialist blijft het grootste deel van zijn omzet van circa 255 miljoen euro op zijn thuismarkt genereren. In vergelijking met 2018 groeide de omzet in Duitsland met 3,6 procent. Deze toename in de verkoop is iets boven het gemiddelde voor de Duitse fabrikanten van armaturen voor gebouwen, die, volgens de VDMA (Duitse engineering Federation), melden de groei van drie procent in de Duitse markt.

In China, de op één na belangrijkste markt van de wereldspeler, rapporteert het bedrijf ook een goede groei van 7,3 procent voor 2019. In de regio Azië-Pacific steeg de omzet zelfs met 14 procent. Europa liet een stabiele ontwikkeling zien met een groei van 2,1 procent. Daar staat tegenover dat de ontwikkeling in de regio's Turkije, Midden-Oosten, Afrika en Rusland, evenals in de Verenigde Staten, een eenmalig negatief speciaal effect moest boeken als gevolg van de herschikking van de distributie en dus een daling van de 17 procent in totaal, daalde.

Lees hier het hele persbericht.

Publicatiedatum: