Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Corona-updates in de woon- en interieurbranche

Bm Fabrics produceert herbruikbare mondmaskers | Weer Marketdays bij De Woonindustrie | Zo kan de 1,5 meter werkomgeving er uit gaan zien | Aviointeriors ontwerpt stoelen om veiliger te vliegen

Vandaag de volgende corona-updates in de woon- en interieurbranche:

1. Bm Fabrics produceert nu ook herbruikbare mondmaskers
2. Interieurdesigner komt met uniek idee voor horeca
3. De Woonindustrie maakt herstart met Marketdays
4. Zo kan de 1,5 meter werkomgeving er uit gaan zien
5. Aviointeriors stelt yin-yang-stoelen voor om veiliger te vliegen 
6. Foster + Partners deelt architectuuruitdagingen voor kinderen in lockdown
7. Signify getroffen door coronacrisis 

1. BmFabrics levert mondmaskers uit
Via LinkedIn laat BmFabrics weten dat zij meer dan 20.000 mondmaskers kunnen leveren. "Door de grote vraag produceren we nu ook herbruikbare mondmaskers en filters. We zullen binnenkort aan tal van steden en gemeenten leveren. Bent u op zoek naar meer dan 20.000 mondmaskers? Stuur dan een e-mail naar ronald.baetens@bmfabrics.com"

2. Interieurdesigner komt met uniek idee voor horeca
PR Projects meldt dat ze samen met Plabos interieur een concept hebben uitgedacht om de horeca te helpen met de 1.5 meter economie. "Het idee is om met een simpele, licht gewicht, inklapbaar en verplaatsbare oplossing te komen in het kader van hygiëne, op en rondom de tafels in verschillende stijlen. Het concept moet er mooi uit zien en ook te gebruiken nadat de maatregelen ooit versoepeld gaan worden. Omdat alles licht gewicht is en makkelijk te verplaatsen kun je de indeling van de zaak blijven veranderen. Na sluitingstijd kunnen de room dividers in een hoek geplaatst worden zodat de zaak totaal gepoetst kan worden voor de nieuwe dag. Met deze oplossing voorkom je dat je in een vissenkom terecht komt als je een hapje wil gaan eten omdat alles met plexiglas is afgetimmerd. Dit laat niets van de gezelligheid en sfeer over die de horeca juist zo aantrekkelijk maakt. Maatwerk of aanpassingen zijn natuurlijk mogelijk. We hebben standaard prijzen voor de elementen gemaakt dus bij interesse kunnen we meteen een offerte maken."



3. De Woonindustrie maakt herstart met Marketdays
De Woonindustrie gaat maandag 4 mei weer van start met de Marketday’s, waarbij zij de bezoekersaantallen gaan monitoren. "In deze bijzondere periode vragen wij u om uw bezoek vooraf in te plannen rechtstreeks bij een exposant of bij De Woonindustrie", vertelt een woordvoerder. Ze zetten de Marketdays voort met de maatregelen die gesteld zijn door het RIVM.

Lees hier verder.

4. Zo kan de 1,5 meter werkomgeving er uit gaan zien
Jeroen Renders, eigenaar van VIZO | Glasdeco laat zien hoe de 1,5 meter werkomgeving er uit kan gaan zien.
"Zo kan de nieuwe 1,5 meter werkomgeving er uit zien. Keurige oplossing voor het kantoor van Ahrend: vloerstickers voor de routing, ruimte aan de vergadertafel en afstand bij de koffieautomaat." 

5. Aviointeriors stelt yin-yang-stoelen voor om veiliger te vliegen
Het Italiaanse ontwerpbureau Aviointeriors heeft een zitvoorstel ontworpen, genaamd Janus, - genoemd naar de Romeinse god met twee gezichten - ontworpen met een omgekeerde middelste stoel om de sociale afstand tijdens het vliegen te verbeteren.

6. Foster + Partners deelt architectuuruitdagingen voor kinderen in lockdown
De Britse architectuurstudio  Foster + Partners publiceert een reeks architectuuruitdagingen, waaronder het bouwen van een papieren wolkenkrabber en het creëren van een stad, om kinderen in lockdown bezig te houden.

7. Signify getroffen door coronacrisis 
Signify, het voormalige Philips Lighting, heeft het in tijden van corona niet makkelijk. Het bedrijf stond er al niet heel goed voor, en nu heeft het bedrijf ook nog eens te kampen met de gevolgen van de coronacrisis.

In oktober 2019 was er al een winstwaarschuwing voor Signify. Het bedrijf hoopte zich dit jaar te revancheren, maar als gevolg van de huidige lockdown lijkt dit onmogelijk. Inmiddels hebben medewerkers tijdelijke werktijdverkorting gekregen en 20 procent minder loon geaccepteerd.

Bekijk hier de corona-updates van donderdag 30 april

T I P S  of  T O P S?
Mail onze redactie of bel +31 (0)166 698 233