Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
#samenstaanwesterk campagne INretail

'Voor winkels is dinsdag een belangrijke dag'

Met onder meer STER spots lanceert INretail de campagne #samenstaanwesterk om consumenten te attenderen op de winkels die open zijn. Winkelen is anders met het 1,5 meter protocol, maar ook nu houden ondernemers de focus op tevreden klanten.
Onderzoek maakt duidelijk dat de adviezen uit het veiligheidsprotocol van INretail worden gevolgd. De winkelondernemers constateren dat 88% van de consumenten zich in de winkel aan de richtlijnen houdt.  

Consumenten kopen meer lokaal en gerichter. De winkels zijn er klaar voor. Er wordt ingezet op een hoge klanttevredenheid en retailers zijn actief met sociale media, kopen op afspraak en thuisbezorgservice. Deze elementen komen ook terug in de spots die de komende periode te zien en te beluisteren zijn in de reclameblokken van de publieke zenders op radio en televisie. INretail plaatste ze op Samenstaanwesterk evenals de praktijkaanpak van collega ondernemers ter inspiratie voor anderen. Maandag wordt er een SOS-pakket (Samen Online Sterk) met verdiepende adviezen aan toegevoegd.

Sympathie
De brancheorganisatie wil retailers stimuleren digitale kansen volop in te zetten. Ondernemers doen inmiddels positieve ervaringen op met het reserveren van persoonlijke koopmomenten of tonen de klant thuis het aanbod in de winkel via live verbindingen. Ook apps die een artikel in de thuissituatie projecteren of online modeshows zijn inspirerend voor consumenten. Online platforms waar het aanbod van lokaal samenwerkende ondernemers is verzameld en gekoppeld aan een bezorgservice kunnen rekenen op de sympathie van consumenten.

Soepeler regels
Voor de winkels is dinsdag een belangrijke dag. Dan wordt duidelijk of de strenge corona regels in ons land soepeler kunnen. De non-food retail is er klaar voor en blijft haar klanten op een veilige manier een optimale koopervaring bieden.  

Meer informatie:
INretail
www.inretail.nl

Publicatiedatum: