Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Woordvoerster Flore Keller van QLF Brands BV:

"Op gebied van online bestellingen zien we in eerste kwartaal van 2020 enorm grote groei"

Ook voor QLF Brands, waaronder interieurmerk Qazqa Europe, de (web)winkels van Lampenlicht en het e-commerce platform FittinQ vallen, zijn het bijzondere tijden. Niet alleen vanwege het coronavirus waardoor een groot deel van de bedrijfsvoering anders verloopt, maar vooral ook doordat het deze maand de honderdste collega welkom heette en daarnaast in het eerste kwartaal van dit jaar zeer bemoedigende resultaten boekt. "Op het gebied van online bestellingen zien we een enorm grote groei in de eerste drie maanden van dit jaar", vertelt woordvoerster Flore Keller van QLF Brands BV. Het bedrijf heeft in inspiratiecentrum De Woonindustrie voor het merk Qazqa een showroom.


Woordvoerster Flore Keller van QLF Brands BV.

Om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, geeft QLF Brands BV de veiligheid van personeel en klanten absolute prioriteit. "Wij hebben ervoor gekozen om de richtlijnen van het RIVM nauwkeurig in acht te nemen", legt Flore uit. "Zo werken onze kantoormedewerkers thuis, zijn collega’s in het warehouse verdeeld in verschillende, kleinere ploegen en wordt er iedere dag extra schoongemaakt. Onze medewerkers dragen waar nodig handschoenen en mondkapjes om ervoor te zorgen dat pakketjes veilig afgeleverd worden bij onze klant. Onze fysieke winkels nemen vanzelfsprekend ook maatregelen. Wij attenderen actief op personeel en klanten om minstens 1,5 meter afstand te nemen van elkaar, geen handdruk te geven en om contactloos te betalen. Hiervoor hebben we posters ontworpen en hebben we gebieden afgezet met vloerstickers en borden zodat deze goed zichtbaar zijn in al onze winkels en zodat er geen onduidelijkheid ontstaat."

100ste collega
"We hebben vorige week onze 100ste collega mogen verwelkomen in ons QLF team. Virtueel natuurlijk... Dat was voor ons wel heel erg bijzonder. Ook op afstand slagen wij er dus in om nieuwe medewerkers aan te sluiten, met zicht op de voorzorgsmaatregelen. Daar zijn we dan ook behoorlijk trots op. Onze ICT omgeving hebben we zo ontwikkeld dat kantoormedewerkers super makkelijk kunnen inloggen op de server en dat het dagelijkse werk van kantoor, ook gewoon thuis door kan gaan. We hebben verschillende dashboards waarbij we vanuit thuis alle activiteiten binnen het bedrijf kunnen monitoren. We zien direct en realtime waar het 'misloopt' en dan kunnen we hier meteen mee aan de slag", legt Flore uit.

Realtime schakelen
Door al deze intelligente IT oplossingen die het bedrijf geïmplementeerd heeft kan men supersnel en realtime schakelen in de online winkels (of webshops). "En het contact onderling?", herhaalt Flore de vraag. "We gebruiken het chatprogramma Slack om met elkaar te communiceren en we starten de dag met een 'daily huddle'. Hierin vertellen we onze prioriteiten van die dag, en de resultaten van de dag ervoor.
Zo maken we intern ook veel gebruik van Google Hangouts om dagelijks contact te onderhouden met onze dierbare collega’s. Zo houden we onze DOMIBO’s (donderdagmiddagborrels) nu virtueel via Hangouts en is er ruimte om met de collega’s samen een yogales te volgen of een spelletje te spelen in een virtuele pauze. Het is fijn om bij te praten. Niet enkel over de situatie maar ook over de plannen voor het weekend, hoe het met de kids gaat… Vragen die normaal gesproken ook op kantoor voorbij komen. Super leuk om toch op de hoogte te blijven van elkaars leven. Zeker in een emotionele tijd als deze, waar privé en werk elkaar raken, is het fijn om elkaar te steunen en in contact te blijven."

QLF Brands BV houdt ook dagelijks contact met haar vervoerders, zoals PostNL en UPS. "We communiceren over verandering van leveringen bij verschillende postcodes, zoals bijvoorbeeld hoe om te gaan met de lockdown in Italië, België, Spanje en Oostenrijk. Het gaat erom dat vrachtwagenchauffeurs veilig de orders bij ons kunnen ophalen en bezorgers contactloos onze pakketjes kunnen leveren bij de klanten. Veiligheid van iedereen staat bij ons op de eerste plaats."

Hoe staat het met de productie van nieuwe lampen etc?
Flore: "De productie bij onze fabrieken in China zijn weer gestart en we hebben recent ruimschoots  ingekocht voor het najaar met berekeningen op onze enorm snelle groei. Deze containers worden in juli geleverd bij ons magazijn in Hapert. Dit zijn must-haves, hardlopers, maar ook nieuw ontworpen lampen.
We verwachten dat we niet zomaar zonder voorraad komen te zitten, ondanks de snelle groei die we nu doormaken. We hebben zeker voldoende voorraad en er komen een aantal hele leuke nieuwe producten aan. Wij zijn dus erg blij!"

Hoe ziet QLF Brands B.V. de (nabije) toekomst?
Flore: "Gezien de omstandigheden kunnen er veel dingen veranderen in de retailwereld. We zien een trend ontwikkelen in mentaliteit en behoeftes van de samenleving. Zo zal men meer vertrouwd raken met contactloos betalen en het online bestellen van niet enkel luxe producten maar ook de dagelijkse levensmiddelen. Op het gebied van online bestellingen zien we een enorm grote groei in het eerste kwartaal van dit jaar en dit zal de komende vijf jaar ook zeker niet veranderen. Daarom is het belangrijk om hierop in te blijven spelen. Hoe de ontwikkelingen in de toekomst verder vorm zullen krijgen is nu nog te vroeg om te zeggen."

Wat voor invloed hebben de door de overheid opgelegde beperkingen op de bedrijfsvoering van QLF Brands B.V. op de korte en langere termijn?
Flore: "Wij spelen realtime in op de voorschriften vanuit het RIVM en de overheid in Nederland en Europa. We volgen steeds de adviezen op van specialisten om zo flexibel mogelijk om te gaan met de veranderingen en effecten van het coronavirus op ons personeel, onze klanten en onze bezorgers. We zijn erg blij dat we kunnen doorwerken en dat alles goed door blijft draaien. Het is heel fijn om te weten dat het goed gaat met ons, onze collega’s en alle mensen thuis. We willen daarom ook iedereen een hart onder de riem steken en een goede gezondheid en veel moed wensen in deze bizarre tijden. Samen sterk is het motto!", besluit ze.

Meer informatie:
QLF Brands B.V.
Smaragdweg 52
5527 LB Hapert

For and on behalf of
Qazqa Europe B.V.
Lampenlicht B.V.
FittinQ B.V
www.qazqa.nl