Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Beter Bed houdt het niet echt simpel'

Volgens David Brinks van Marketingfacts is in deze tijden van thuisblijven de slaapkamer nóg belangrijker geworden dan Beter Bed al had voorspeld voordat het de campagne 'De Nieuwe Slaapkamer van Nederland' lanceerde. En daar valt veel over te vertellen, aldus Brinks.



Volgens Brinks was er tijdens zijn opleiding tot reclamecreatief/copywriter één ding dat steeds weer duidelijk werd gemaakt: houd je boodschap zo simpel mogelijk. Dat heeft Beter Bed jaren gedaan met hun slogan 'Retteketet, naar Beter Bed!'. "Niet hoogstaand, dat weet iedereen, maar inmiddels wel onderdeel van ons collectieve geheugen. Hij komt zelfs nog terug in deze nieuwe campagne."

"Maar als ik kijk naar wat er allemaal in één commercial is gepropt, dan vraag ik mij af of dit wel blijft hangen bij de doelgroep. Ten eerste wordt er gecommuniceerd dat Beter Bed snapt dat je in je slaapkamer tegenwoordig van alles doet. Ten tweede wordt 'Retteketet' nog even van stal gehaald om te bewijzen dat Beter Bed al jaren bedden heeft voor elk budget. Ten derde wordt het bewijs genoemd dat Beter Bed al 35 jaar bestaat. Ten vierde worden de verschillende functies binnen het bedrijf in het zonnetje gezet. Ten vijfde is er de call-to-action om eens langs te komen in een winkel van Beter Bed."

Naar de mening van Brink te érg ingewikkeld allemaal. Oordeel zelf...:

Lees op Marketingfacts.nl het volledige artikel.

Publicatiedatum: