Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
ABN Amro: Zware tijden fysieke winkels, niet voor online-aanbieders

Sil Siecker van Timeless Art: "Bij de pakken neer gaan zitten is sowieso geen optie!"

Ook ondernemers actief in de woon- en interieurbranche worden direct of indirect getroffen door het coronavirus. Winkeliers en andere ondernemingen die de beschikking hebben over een webshop, lijken deze weken c.q. maanden spekkoper. Want veel consumenten gaan minder snel even gezellig de stad in en bestellen mede daardoor liever online. Dat onderschrijft ook Henk Hofstede van ABN Amro. Hij is Sector Banker Retail . "Naar verwachting krijgen fysieke winkels het zwaar te verduren. Webwinkels staan er beter voor, mits ze voldoende vet op de botten hebben en over voorraden kunnen beschikken."

Volgens ingewijden bestaat vooral de verwachting dat de fysieke retail geraakt gaat worden. "De klap kan hard aankomen nu de reserves van veel winkeliers al beperkt zijn doordat een deel van hun omzet al langer wegvloeit naar onlineverkopers en de resultaten in het vorige jaar en het voorjaar matig waren. Bovendien lopen de vaste lasten door en moet bijvoorbeeld in mei traditioneel het vakantiegeld betaald worden", aldus Hofstede.

Niet ziek
"Webshops zijn daarmee relatief in het voordeel", concludeert hij. "Allereerst omdat de consument van online winkelen niet ziek kan worden. Daarnaast hebben webshops minder vaste lasten dan fysieke retailers. De online-aanbieders die over voldoende voorraden kunnen beschikken, gaan mogelijk een relatief goede periode tegemoet. Wat voor alle retailers geldt, of ze nu fysiek of online actief zijn, is dat ze deze storm beter kunnen doorstaan wanneer ze solvabel zijn, voldoende liquiditeiten hebben en financieel wendbaar blijven."

Volgens eigenaar Sil Siecker (zie foto) van Timeless Art is bij de pakken neerzitten sowieso geen optie! "Daar schiet je niks mee op", zegt hij. De ondernemer heeft begrip voor alle maatregelen, die genomen moeten worden met betrekking tot COVID-19 virus dat momenteel in Nederland heerst. Voor zijn bedrijf in vintage design betekent dit wel een flinke financiële tegenslag. Met het uitstellen van bijvoorbeeld The Brussels Design Market en Design Icons Amsterdam, houdt Sil zijn adem in.

De afgelopen weken is Timeless Art druk geweest met de inkoop van vintage designmeubelen. Hiervoor reisden hij en zijn partner Anita onder andere door Scandinavië. Superblij waren ze met de vondst van diverse prachtige meubelstukken. Er werden kosten noch moeite gespaard om het assortiment van Timeless Art uit te breiden met nieuwe pronkstukken. Doel van deze inkooprush: knallen op de design beurzen. Door zijn jarenlange ervaring kent Sil de markt heel goed: Deelname aan deze beurzen had Timeless Art een enorme boost kunnen geven."

Knallen op de online markt
"Bij de pakken neer zitten is geen optie! Daar schiet je niks mee op", aldus Sil. De positieve ondernemer is blij, dat ze een paar jaar geleden naast de winkel in Venray ook een webshop zijn gestart. Timeless Art richt zich op on- en offline verkopen van de vintage designmeubelen en accessoires. "We verkopen wel vintage design, maar zijn supermoderne ondernemers", voegt hij lachend toe.

Kwaliteit leveren
Timeless Art is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden. "We hebben de laatste maanden een enorme slag geslagen in het leveren van kwaliteit. Zo zijn we een samenwerking gestart met Mol & Geurts, een bedrijf gespecialiseerd in het herstofferen op ambachtelijke wijze."
Hierdoor krijgt het design van toen een look van nu, zonder af te doen aan het origineel. Een mooi voorbeeld van dit stukje vakmanschap zijn twee Artifort fauteuils uit de jaren '50, ontworpen door Theo Ruth, die prominent in de etalage van de winkel staan.

Virusvrij shoppen
Voor de enthousiaste beursbezoeker heeft Sil goed nieuws. Al het design wat meegenomen zou worden naar de beurs, staat nu mooi gefotografeerd in de webshop. Ook via websites als VNTG, Pamono, Selency en Design-market kan men deze meubels kopen.
Sil: "We hopen dat de wereld snel verlost is van het coronavirus, zodat we onze koper weer persoonlijk op de Europese markten kunnen ontmoeten! Voor nu wensen we iedereen: Stay Healthy!"

Timeless Art levert over de hele wereld, per transporteur, post of eigen transport (Nederland en België).

Meer informatie:
Timeless Art
Poststraat 10-12
5801 BC Venray
info@timeless-art.nl
www.timeless-art.nl