De verlichtingsmarkt wordt wakker geschud door ARTELLI. De oprichters van dit Belgische bedrijf, Gerry Wouters en Agatino Sturiale hebben ARTELLI op de markt gebracht, dat een statement wilt maken. De standaardmerken worden volgens het bedrijf in slaap gewiegd door de markt, waardoor een groep op zijn honger blijft zitten.
''Deze groep wil ‘het gewone’ overtreffen en zijn het beu om mee te gaan met de kudde. Architecten die zichzelf willen herontdekken, vernieuwing willen of een statement willen maken door échte pareltjes, volgen de filosofie van dit nieuwe verlichtingsmerk."
Sven Lenaers van ARTELLI: ''Met dit merk zijn we heel flexibel omdat alles in België gebeurt, van ontwerp tot productie. Dit zorgt ervoor dat we alles op maat kunnen maken, waardoor persoonlijkheid in het interieur gebracht kan worden."
Het merk richt zich voornamelijk op architecten, interieurdesigners & mensen die design hoog in het vaandel achten.
MAMBA
Op één staat voor het merk met grote voorsprong design, want ‘The Extraordinary’ verdient meer. Meer persoonlijkheid, dat betekent jezelf reflecteren in een verademing van design. Geen sterk design zonder technisch vernuft. Het Belgisch R&D-team zorgt hiervoor. Deze kenmerken in een ultieme service, want ‘The Extraordinary’ is ongeduldig.
Uit deze filosofie is MAMBA gegroeid, het eerste product van de nieuwe serie. Tevens een knipoog naar de onlangs overleden Amerikaanse basketballer Kobe Bryant, die ook wel de bijnaam Black Mamba kreeg. Een verlichtingsarmatuur geïnspireerd op het authentieke, ontworpen door de Belgische designer Marco De Bruijn. ''Het product is geïnspireerd op een industriële ventilatiebuis. Het armatuur is wel bewust verfijnd gebleven: heeft een diameter van 42, super dun en elegant. Daarnaast is het verlichtingsarmatuur in oneindig veel mogelijkheden te verkrijgen.''
Meer informatie:
Artelli Design
extraordinary@artelli.design