Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verbruggen start binnenkort nieuw shop-in-shop concept

Directeur Thomas Cox van Garant Nederland: 'Samenwerken met echte specialisten loont'

Verbruggen Keukens en Slaapkamers in Oss start binnenkort in nauwe samenwerking met Garant Nederland én Linolux, specialist op het gebied van bed-, bad- en keukentextiel, een nieuw Linolux shop-in-shop concept. 
In de afgelopen jaren heeft de verkoop van keukens en bedden bij Verbruggen altijd een prominente plaats ingenomen. Door de toevoeging van de Linolux shop-in-shop heeft Verbruggen nu ook het bijbehorende textiel in huis. Het bedrijf mag zich met deze passende aanvulling op hun assortiment met recht specialist noemen.

Op initiatief van Garant Nederland is er een samenwerking gezocht met Linolux. “Wij waren op zoek naar specialisten op het gebied van met name bedtextiel en vonden die in Linolux. Door de samenwerking met deze specialisten aan te gaan creëren wij in onze winkels voortaan een nog completer aanbod op het gebied van slapen. Op deze manier loont samenwerking.”

Samenwerking loont
Thomas Cox, directeur van Garant Nederland, blikt tevreden terug op de afgelopen zes jaar dat de coöperatie Garant Nederland bestaat. ''Wij zijn de afgelopen jaren enorm in leden, kwaliteit en resultaat gegroeid. Natuurlijk kijken we naar mogelijkheden om verder te groeien.''

Het bundelen van vakmanschap, leveranciers management en gezamenlijke marketing inspanningen leveren een gezonde basis en toegang tot succesvolle winkelconcepten.

Doelstellingen
Naast het verbreden van het portfolio, heeft de coöperatie als bedrijf ook als doel de samenwerking op internationaal gebied te versterken. Een jaar geleden is Garant Nederland begonnen met het toevoegen van het keukensegment, een belangrijk onderdeel van onder meer Garant Duitsland en Oostenrijk.

Thomas: ''Nederlandse leveranciers zijn voor ruim 70% verantwoordelijk voor de door onze leden gerealiseerde omzet. Wij gaan voor een eerlijke prijs en een goede kwaliteit, daarnaast heeft betrouwbaarheid, de binnen- en buitendienst van onze leveranciers een zeer belangrijke rol.''


V.l.n.r.: Erik Westland (Bellus) met Cor van der Werf, Rob Fengler en Thomas Cox van Garant Nederland tijdens de IMM 2020 in Keulen.

De ondersteuning van zelfstandige woonondernemers bij het vinden van klanten staan altijd centraal. Hierbij worden uiteenlopende kanalen benut; van online tot brievenbus, social media tot innovatieve winkelconcepten. Tevens is het een doelstelling om een platform te creëren waar woonondernemers, fabrikanten/leveranciers en marketing experts elkaar kunnen vinden.

Uitdagingen
Voor Garant Nederland blijven voldoende uitdagingen. Volgens Thomas draait de woonmarkt nog steeds op volle toeren. ‘’Wij zijn trots op het resultaat van een plus van 12% in 2019 en we hopen dat deze groei doorzet.’’

''Desalniettemin zal de groei centraal staan, op eigen kracht of in samenwerking met een andere coöperatie, we gaan zien wat de toekomst ons gaat brengen. Voorlopig zijn er uitdagingen en kansen te over, maar ik blijf zeggen: “Garant houdt van samenwerken!”

Meer informatie:
Garant Nederland
info@garant-nederland.nl
www.garant-nederland.nl