De geconsolideerde omzet van Villeroy & Boch AG daalde met 2,3% tot € 833,3 miljoen in het boekjaar 2019. Terwijl het segment serviesgoed groeide met 3,9% tot € 276,5 miljoen, daalde de omzet in de tweede badkamer- en wellnessdivisie met 5,2% tot € 554,0 miljoen.
De ontwikkeling in de afzonderlijke productgroepen was anders. De omzet in wellness en keuken steeg met respectievelijk 4,1% en 1,1%. Dalingen werden daarentegen geregistreerd voor sanitair (-8,3%), fittingen (-1,4%) en badkamermeubels (-1,3%). De groep schrijft de daling van sanitaire producten toe aan een zwakke eerste helft van het jaar, die negatief werd beïnvloed door een afname van voorraden door klanten en vertragingen in projectactiviteiten, met name in China.
EBIT verdubbelde vorig jaar bijna tot € 103,4 miljoen. De reden hiervoor is een speciaal inkomen van € 52,4 miljoen, dat grotendeels het gevolg is van de verkoop van een voormalig fabriekseigendom in Luxemburg. Gecorrigeerd voor dit effect werd de EBIT van vorig jaar gemist met € 2,6 miljoen.
Villeroy & Boch streeft naar een lichte groei van de omzet en EBIT voor 2020.